Chagerijnig - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Chagerijnig - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Chagerijnig

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 Februari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Waar ik chagerijnig van word: mensen met “wanna be tank”- auto’s die het gevaarte parkeren voor de doorgang voor voetgangers.
De sneeuw is inmiddels aan het smelten, maar alsnog moeten voetgangers in de afgelegen straatjes zich grotendeels voortbewegen via de vrijgemaakte voetpaden. En dan heb je dus van die mensen die het nodig vinden hun Hummer-gevallen VOOR deze doorgangen te zetten, waardoor jij niet anders kan dan een potentiële botbreuk te riskeren, en met je schooltas en al over een ijsberg moet klimmen…bitches.

Maar goed, laat ik na mijn lange blog-afwezigheid niet enkel openen met gezeik, ik heb ook positief bericht over Amerikanen. Ben tot de conclusie gekomen dat de meerderheid van de Amerikanen harde werkers zijn. Shifts van 10 uur of meerdere banen zijn niet abnormaal, en ik heb medestudenten die rond 8 uur op school komen, in de kantine ontbijten, en vervolgens tot 10 uur ’s avonds in de bieb zitten, met tussendoor een of twee lessen. En zomervakantie? Summerschool bedoel je, een rechtenstudent doet niet aan vakantie (uitzonderingen daar gelaten, en daar behoor ik uiteraard toe, daar verderop meer over ;) )

Nog meer positief nieuws, Spring is on its way :D Eindelijk! Ik had een theorie over de eekhoorns versus de vogels, laat ik het “de Birdhoorn-theorie” noemen, en deze theorie hield in dat ze hier in plaats van vogels, eekhoorns hebben. Deze theorie ging op tot afgelopen week, toen ik zowaar de vogels ’s ochtends hoorde fluiten, voor mij HET teken dat het lente wordt. Maar goed, nu zijn er dus eekhoorns EN vogels, en heb ik zo het idee dat de vogels de eekhoorns aan het overheersen zijn. Birdhoorn-theorie slaat dus nergens op (maar wat wil je ook met zo’n naam :P..)

Afgelopen week ben ik met Kim en Derk naar het Capitol geweest. Daar waren we al eens geweest met de internationale groep, verschil was dit keer dat we een privé tour kregen van een kennis van Liz, die bij het Capitol werkt, en die ons naar plekken kon brengen waar de gemiddelde persoon niet mag komen. Zo hebben wij ons begeven in the House of Representatives, de ruimte waar onder andere Winston Churchill in het verleden vele beroemde speeches heeft gehouden (daar herkende ik het vooral van), en waar Obama 3 weken geleden nog heeft gesproken. Op de President’s stoel mochten we helaas niet zitten, maar we hebben wel op de kogelvrije stoelen gezeten die in de ruimte zelf staan. Opmerkelijk detail, elke stoel heeft aan de onderkant een kastje bevestigd met een gasmasker er in, en om de paar stoelen zitten knopjes waarmee je een half leger binnen enkele minuten in de House of Representatives kan mobiliseren…ZO verleidelijk om dat eens te proberen :P

Aangezien we toch al in de politieke sferen waren, en daarbij trek hadden, besloten we om een beroemde Ollie-hamburger te halen bij Ollie’s Trolley. Buiten het feit dat de burger zeer smakelijk was (de frietjes iets minder), is deze tent vooral bekend vanwege President Obama die zijn hamburgerbehoeften hier regelmatig schijnt te stillen. We hoopten nog dat hij misschien binnen zou komen lopen terwijl wij uiterst charmant de burger naar binnen aan het werken waren, maar het mocht helaas niet baten. Ach, nog een goede reden om een keer terug te komen voor poging twee ;)

Vrijdag hadden we na twee keer uitstel (vanwege de sneeuw) dan eindelijk de International Food Fair op school! Aangezien ik wist dat een Frans meisje al crepes ging maken, kon ik natuurlijk niet aan komen zetten met pannenkoeken. Maar ja, wat dan te maken? Boerenkool met worst? Erwtensoep? Stamppot? Allemaal heel lekker, maar het ziet er niet echt appetijtelijk uit..Na lang brainstormen uiteindelijk besloten om speculaasjes te maken. Gelukkig vond iedereen ze lekker, want heb echt een fortuin moeten uitgeven aan de speculaaskruiden! Maar goed, het rook wel een avond lang oer-Hollands in ons appartement, wat natuurlijk ook wel wat waard is ;)

Over Holland gesproken, mijn Holland pakket is nog steeds niet gearriveerd :( Volgens de track & trace zit het pakket al sinds 3 februari in de afleverroute… juistem, vlak voor de storm! Ben dus bang dat mijn pakketje nu OF ergens in een berm ligt met afleverbusje en al, OF hij is teruggebracht naar het postkantoor en *snif* vergeten… Andere optie kan natuurlijk ook zijn dat iemand het pakket heeft opgemaakt en al de lekkernijen (STROOPWAFELS!) die erin zitten heeft opgegeten…

Afgelopen weekend ben ik met Liz naar een van de grootste malls in de omgeving gegaan. Vond het eigenlijk net een soort pretpark! Het is echt mega, met ter decoratie palmbomen en gekleurde lichtjes. In het "centrum" van de mall waren velen eetgelegenheden, waar ik mijn eerste Taco Bell geval heb gegeten (was lekker :)). Verder aardig wat uitgegeven, maar ik was dan ook niet in het bezit van enkele lente-/zomerkleding (met 1 koffer en aankomen in de winter pak je toch eerder een warme trui in dan korte broeken en bikini's)! Maar goed, moet alleen nog wat korte broeken en dan ben ik wel weer voorzien :)

Heb trouwens ook nog het heugelijke nieuws dat ik inmiddels in het bezit ban van een fake-ID, en wel heb je ooit, hij “doet” het nog ook :D! Ben bij bars nog geen 1 keer geweigerd, en zelfs in een restaurant waar ik het pasje moest laten zien om samen met m’n roomies aan de champagne te kunnen gaan voor ons Valentijnsdiner, trapten ze erin! Meest leuke aan dit alles is misschien nog wel dat ik de ID heb gemaakt met de scanner op school, paint en Word, en vervolgens slechts $5 heb moeten aftikken voor het printen en lamineren van het geval. Geniaal!

Over een week of 2 hebben we hier Spring Break, en wij hebben grootse plannen :D We gaan met een man of 8/9 een busje huren, middels een road trip naar Key West in Florida rijden, en daar een week in een huis met zwembad en hangmatten verblijven! Kijk er nu al naar uit, helemaal aangezien het daar nu al boven de 20 graden is. Dan moet het volgens mijn logica daar over 2 weken ongeveer 25 graden zijn…! Voorjaarsvakantie? Meer zomervakantie dus!

Maar goed, voor het zover is heb ik nog twee volle schoolweken, dus daar nu maar even eerst op focussen! Sterkte met al het politieke tumult in Nederland, ik blijf uiteraard op de hoogte (met dank aan www.nu.nl ;))!

Adios!

  • 23 Februari 2010 - 14:59

    Thomas (ISH):

    Hee Tess!

    Wat een geweldige verhalen zeg, WOW! Ben zoals je kan begrijpen natuurlijk hartstikke jaloers. Rondlopen door de House of Representatives, toe maar!

    Ben net drie weken terug van m'n eigen 'gap-semester' in Zuid-Korea, dus kan me redelijk inleven, hoewel de US toch wel weer een hele andere ervaring is dan Azie.

    Je schrijft echt goed, dus laat maar komen die verhalen!

    Thomas

  • 24 Februari 2010 - 09:20

    Ralph S:

    ok. na 3 keer geprobeert te hebben te reageren, word dit mijn laatste keer, want je weet 4 keer is scheepsrecht! huh? haha, het komt denk ik door mijn eigen pc, zit nu op een andere en hiermee moet het lukken!

    hoe spijtig het ook is dat je obama niet tegen gekomen bent in die o zo bekende hamburgertent, wat een rijm, klinkt het alsof je het toch heel leuk hebt daar.

    al zijn er soms van die hummer gevallen die in je pad gaan staan, maar ja je kunt ook niet altijd alles hebben.

    toch ben ik wel een beetje jaloers want! jij gaat naar de zomer toe, en ik enkel naar de winter, maarja ook ik kan niet alles hebben:)

    het klinkt iig heel nice! houden zo dus:)

    xx ralph

  • 25 Februari 2010 - 11:57

    Nathalie:

    Huh, ik dacht toch echt dat ik een paar dagen geleden al had gereageerd!! Maargoed, mooi dat het gelukt is met je fak ID!!
    Klinkt goed zo´n road trip naar Florida. School nog wel goed te doe verder?
    Ik kan het iig iedere week wat beter volgen gelukkig :P
    Hee maar nog veel plezier, geniet ervan!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 41022

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: