Key West Baby! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Key West Baby! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Key West Baby!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Guess who’s back!? Na een week geen internet verbinding te hebben gehad, dan nu toch eindelijk weer een teken van leven van mij. Dat houdt in dat ik veel heb te vertellen, dus bereid je voor op veel leeswerk ;)

Key West it was! Afgelopen zaterdag waren we vroeg in de ochtend vertrokken, om onze monstertruck op te halen vanaf het vliegveld. Met 8 andere mensen hadden we een road trip van ruim 22 uur voor de boeg, waarbij we door DC (uiteraard), Virginia, North Carolina, South Carolina, Georgia en uiteindelijk Florida gingen rijden.

Nu had ik het idee Amerika wel al een beetje te kennen aangezien ik al ruim 3 maanden in DC woon, maar boy, was I wrong. DC is echt anders dan alles daarbuiten. Voorbeeldjes van wat ik onderweg heb gezien wat je in DC niet ziet:

- Opzienbarend veel trailerparks… langs de snelweg, in de middle of nowhere, uiterst sfeerloos en pauper

- Veel reclameborden langs de weg die adverteerden voor onder andere wapens, “adult entertainment”, kleding voor “big” men (a.k.a. kerels met overgewicht), en uiteraard fast food >>

- Een enorme hoeveelheid aan fastfoodketens. Meest vertegenwoordigd waren (vanzelfsprekend) McDonalds, Burger King, Wendy’s, Waffle House, en Taco Bell (en daarentegen nergens een Starbucks te bekennen). Heb ook nog een McDonalds in aanbouw gezien, waarbij er vol trots werd vermeld onder ‘de Golden Arches’ dat ze ‘billions and billions’ voeren met hun “voedsel”… zeker na deze reis ben ik nogal anti-McDonalds geworden, als ik dat niet al was… Ben dan wel weer zo hypocriet om een groot fan van hun ijsjes te zijn, maar goed, ander onderwerp..

- Veel velden met niks. Wat is dan ‘niks’? Naja, gewoon een open veld zonder koetjes erin of een hek eromheen, gewoon een no-man’s land. Wat dan wel weer leuk was, was dat hoe zuidelijker je ging, hoe meer palmbomen er om deze velden stonden. Ik bied mij aan om mij over zo’n veldje te ontfermen, nog meer geïnteresseerden?

- Een gevalletje ironie ten top: een mega reclame bord voor de Whopper-hamburger van Burgerking in een van de weinige velden waar WEL koeien stonden… als die koeien eens wisten..:’P

Maar goed, Key West dus. Na een nacht in een typisch Amerikaans weg-motel te hebben overnacht (en we wonderbaarlijk genoeg niet waren vermoord :P), kwamen we dan laat in de avond aan in Key West. Aangezien het donker was konden we het huis niet goed zien, en vlogen de worst case scenario’s al in het rond. Maar bij daglicht bleek het heel mooi en chill, een eigen zwembad en bubbelbad, hangmat, en een baai. Daarbij kwam het huis inclusief wild life in de tuin, een stuk of 8 a 10 leguanen, variërend van formaat gewone leguaan tot ‘ben jij niet stiekem een draak’(?!), erg gezellig.

Key West zelf is echt een vakantie oord. Niet alleen qua architectuur (veel houten zomerhuisjes in een wilde westen-achtige stijl), maar ook qua mensen. Key West is DE plek bij uitstek (naast de Walmart) om gewoon lekker ongegeneerd mensen te zitten kijken. Motormuizen, bejaarde, knalrode mensen, dikkerds, dunnerts, mensen die het overduidelijk niets kan schelen hoe ze eruit zien, en mensen die zich er te veel mee bezig houden. Een heel verscheiden volk dus, maar de meerderheid waren toch wel studenten die in Key West hun Spring Break kwamen houden, en dat is echt een volk apart (hoewel ik er officieel gezien ook toe behoor..)

Een spoedcursus “Hoe houd ik Spring Break in Key West als Amerikaanse Student zijnde”
- Men begint het liefst een half jaar van tevoren met het spuiten van steroïden. Voor een extra “wow”-effect drink je gedurende dit half jaar ook nog 5 proteïne shakes per dag, en als je daar dan toch mee bezig bent, gooi je er voor het gemak een paar spieroppompende pillen in

- Ga naar een tattoo shop en laat jezelf een buitengewoon kolderieke tattoo aanmeten. Liefst eentje die tenminste je halve rug bedekt. Geloof mij, zonder tattoo kan je niet gezien worden (ik gok zo dat de helft van het strandvolk een tattoo had). Bij gebrek aan lef voor een echte tattoo zijn er genoeg henna artiesten die je van een neppert kunnen voorzien

- Eenmaal in Key West gearriveerd smeer je je vooral niet in, voor dat zomerse rode effect (mocht rood toch niet zo je ding zijn, zorg dan dat je 5 dagen achter elkaar een spray tan hebt gehaald en eruit ziet als een net gebakken kipnugget)

- Koop de grootste veldfles die je kan vinden (= naar Amerikaanse begrippen eentje van minstens 2.5 liter) en gooi deze vol met het eerste de beste alcoholische drankje die je kunt vinden. Als je een veldfles kunt vinden met LED-lampjes erop ben je helemaal de bom

- Vind nog meer van het soort mensen naar bovenstaande omschrijving en ga hutje mutje op het strand staan/liggen

- Ja mensen, het is echt zo simpel!

Verder vooral veel genoten van de zon in Florida. We hebben voor een groep studenten ook nog aardig gezond gegeten, we zijn 1 keer uit eten geweest in een Mexicaans restaurant, en verder hebben we dankbaar gebruik gemaakt van onze keuken. Wat dan wel weer jammer was, was dat wanneer het mannelijke deel van de reisbunch iets voor het eten zou doen deze pogingen in het water vielen. Zo deed de gasfles van de barbecue het niet, en het kampvuur die we hadden gemaakt was ook niet om over naar huis te schrijven (waarom doe ik dat dan toch..? :P) Als alternatief hebben we onze marshmallows dus maar boven waxinelichtjes geroosterd :D

Nog wat overig commentaar op Florida. De zee is zo mooi helder blauw! Was het niet dat Key West bekend staat om de haaien die de zee daar ook mooi blauw vinden, dan was ik misschien nog wel het water in gegaan. Jammerlijk genoeg was het water daarbij enkel 14 graden, dus heb ik het heel wijselijk gelaten bij pootje baden :P
Verder deed Florida me heel erg denken aan de Flinstones. Heel veel bungalow huisjes in natuurtinten met een palmboom in de voortuin, en zet er een leguaan uit onze tuin naast en je stenen tijdperk scene is compleet!

Overigens hebben de reclames die ze in het zuiden uitzenden mijn beeld van de Amerikaanse advocaat sterk aangetast. Wat een gladde manipulatieve achterbakse moreel verwerpelijke onmensen. Ze praten je gewoon heel sneaky in het aangaan van een rechtszaak voor de meest idiote dingen. Zo heb je bijvoorbeeld reclames van een gelikte advocaat (waarvan ik raad dat ie te veel parfum draagt) die in zijn dure kantoor zit, en die alle bijwerkingen van bijvoorbeeld de pil opnoemt. Heb je een van deze bijwerkingen, dan kan je dus zijn hulp inschakelen om de producent van die pil aan te klagen. Mocht je nou niet aan de pil zijn, dan kan je nog altijd naar www.whocanisue.com gaan om alternatieven te vinden om iemand het leven zuur te maken…it’s a hard knock life indeed..

Op de terugweg hebben we nog een tussenstop gemaakt in Miami. En natuurlijk regende het. En natuurlijk had ik mijn camera in de auto laten liggen zodat ik geen foto’s heb kunnen maken van de Dash store, de Miami Ink shop en Matt Groening (=het creatieve brein achter the Simpsons). En natuurlijk was het donker toen we bij South Beach aankwamen en hebben we niks van het geweldige Miami strand gevoel meegekregen. Mijn nuchtere Nederlandse pessimisme is duidelijk nog niet weggeëbd, dat krijg je als je mij confronteert met Nederlandse weersomstandigheden, ik ben het niet meer gewend… Bereid jullie maar vast voor, ik ga een gal spuiend monster zijn als ik terug kom :P

Volgens mij heb ik nu wel zo’n beetje alles gezegd wat ik wilde zeggen. Nog een grappig feitje die het altijd goed doet op feestjes: als je hier een portie extra spicy chickenwings besteld, moet je in sommige restaurants een waiver tekenen (= een disclaimer, soort contract waarmee je instemt om de verantwoordelijk voor het uitbranden van je mond volledig op jezelf neemt en de chickenwing verkoper dus niet kunt verassen met de vrienden van www.whocanisue.com ) Wat een land :P

Adieu luitjes, ik post zeer binnenkort wat foto’s van de trip!

p.s. Felipe









  • 18 Maart 2010 - 03:57

    Tessa Schuitemaker:

    De weersverwachtingen die hier staan zijn totaal onbetrouwbaar, ik heb vandaag met tanktop buiten gezeten en verwacht dat morgen ook te doen

    My point exactly waarom ik NLs weer niet meer aan kan...:P

  • 18 Maart 2010 - 18:18

    Tatjana:

    Wat een grappige blog hahahaha!! TOP

  • 18 Maart 2010 - 18:56

    Emile & Leny:

    Fantastisch, Tess! Wat een prachtige schildering van je ervaringen en je gemoedstoestand! Morgen: pisweer in NL; so, you'd better be prepared...!

  • 22 Maart 2010 - 13:06

    Gabbertje:

    hier dan eindelijk een reactie uit Alkmaar. Wat schrijf je toch een geinige berichtjes. Tijdens mijn theepauze even lekker gelezen. Geniet nog maar lekker van het Amerikaanse leventje, Utrecht is straks weer zo saai!
    Heel veel knuffels en liefs ook van Ron.

  • 26 Maart 2010 - 05:38

    Anne:

    Heeyy tassa!

    Leuk om weer je verhaal te lezen. Ik begrijp het weer wordt wel steeds beter. NICE!! HOef je niet meer jaloers te zijn dat het hier 30 of hoger is.
    Tsjaa het wordt hier nu herfst en winter.. Helaas helaas. Al mag ik niet klagebn want dan is nog steeds zalig warm.

    Hoelang volg je daar eigenlijk college??

    Anyway have fun!!

    See ya
    XX Anne

  • 03 April 2010 - 16:08

    Nathalie Koppen:

    Hee,
    die vakantie van jou klinkt ook erg goed :D
    Ook erg leuk om je beeldvorming van de Amerikanen te lezen.
    Jammer dat je nu weer voor school aan de gang moet. Ik heb nu vakantie dan, het weer is hier ook niet echt om over naar huis te schrijven (ook ik doe het toch :P) maar heb wel al lekker 2 daagjes gesurfd. Echt gruwelijk vet kan ik je vertellen :d

    Succes met school en vergeet niet te genieten.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 41034

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: