Cranberries met Kersensmaak - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Cranberries met Kersensmaak - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Cranberries met Kersensmaak

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een leuke ontdekking bij mijn plaatselijke supermarkt deze week: cranberries with cherry flavor… Juistem.

Heb naast dit weer veel gezien in de VS de afgelopen weken! Had last minute een trein ticket naar Boston geboekt, aangezien ik vond dat nu ik nog in de VS ben ik ook zoveel mogelijk de kans moet grijpen er nog wat van te zien nu het nog kan. Nu de situatie zich voordeed dat Kim met haar familie in de buurt van Boston zou zitten, kwam het zo uit dat Kim en ik in Boston konden meeten, om vervolgens met zijn tweeën naar NY af te reizen waar nog meer DC-buddies zich zouden bevinden. Zeer puik gepland al zeg ik het zelf :D

Met een gebrek aan slaap dus met de trein naar Boston vertrokken. Vond het erg Europees aandoen, wat ook niet verwonderlijk is gezien het feit dat de Engelsen hier behoorlijk hun sporen hebben achtergelaten. Daarbij is Boston ook een van de eerst gestichte grote steden in de VS, dus eindelijk een beetje historie gezien! In de paar uur die ik had in Boston (kwam rond 11 uur ’s ochtends aan na een treinreis van krap 8 uur), heb ik de Liberty trail gelopen, enigszins verdwaald geraakt in China town tijdens een verwoede poging Kim te lokaliseren, en later nog een privé tour gehad samen met Kim van een vriend van Kim die in Boston woonde. Al met al een mooie stad, die naar mijn weten goed in 1 dag te bezoeken is :)

De volgende ochtend waren Kim en ik vroeg opgestaan om op tijd de bus te pakken naar NY! Na een busrit waar ik nauwelijks had geslapen, ondanks mijn speciaal voor de trip aangeschafte zeer comfortabele nekkussen, rond 11 uur gearriveerd, waar Caroline (Française), Felipe (Colombiaan) en Pascual (Chileen) die eerder die ochtend vanuit DC waren aangekomen ons al stonden op te wachten. Na onze spullen te hebben gedumpt in ons hostel, die zich overigens vlak naast Central park bevond, de stad wezen verkennen. Voordeel voor mij was dat al de aanwezigen al meerdere keren eerder in NY waren geweest en dus prima wisten wat ze deden en waar. Was ik in Boston nog zo trots op mijzelf in 1 keer al de juiste metro’s te pakken, vrees ik dat dit zonder "a little help from my friends" dit in NY niet het geval zou zijn geweest :P

Net als in Boston veel afgelopen o.a. in China Town en delen van Manhattan, onderweg nog Naomi Campbell gespot in de Broadway shopping street, gedineerd met echte New Yorkse hotdogs, en daarna wat cocktails gedronken in een mexicaanse bar. Overigens is het waard te vermelden dat ik zowel in DC als in NY nu overal met mijn echte ID binnenkom ondanks het feit dat ik nog geen 21 ben...:P

De tweede dag, en ook onze laatste dag in NY, nog enkele hotspots bezocht. Zo hebben we rondgehangen op Times Square, Bryant park aangedaan, de M&M plaza bekeken, en de Strawberry Fields in Central Park bezocht. Na een hectische dag nog een NY-style pizza naar binnen gewerkt en toen was het weer op naar “huis” a.k.a. DC. Ik weet niet of het was omdat ik extreem moe was, maar het was een verademing om weer in DC te zijn. In die paar dagen dat ik er niet was heb ik het stiekem toch wel een beetje gemist. Wordt nog wat als ik straks weer richting m’n Nederlandse huis ga, god forbid..

Daarnaast ook tot de conclusie gekomen dat de mensen in elke Amerikaanse stad anders lijken te zijn. In DC zijn de mensen vooral professioneel en netjes gekleed, bijna geen dikkerds aanwezig (DC is al 3 jaar op rij de gezondste/meest sportieve stad in de VS), en take-out koffie in een thermosbeker is een essentieel accessoire.
In Boston veel belezen mensen, wat niet verwonderlijk is gezien het feit dat het de thuisbasis is van Harvard en Cambridge University. Ook veel artsy mensen gezien, mijn hostel bevond zich in het gebied van een dans- en muziek school, en het zal mij niet verbazen als zich er ook nog ergens een art school verscholen hield..
In New York heb ik mij verbaasd over het aantal mooie mensen met hippe kleding. Nu hebben we het natuurlijk wel over NY, maar alsnog was het opvallend, en was het makkelijk de ras-NYers te onderscheiden van de massatoeristen.
Philadelphia werd vooral bewoond door ouder volk en Italianen, als ik al had beschreven in een eerdere blog. Daarbij in de buitenwijken van Philly, waar Liz mij ook nog mee naartoe had genomen, ook markant veel orthodoxe Joden gezien (die je overigens ook wel in DC ziet, maar niet in dusdanige aantallen).

Kim is inmiddels weer in NL gearriveerd, en ik ben vandaag ook bezig geweest mijn koffers te pakken, aangezien ik deze week naar een ander appartement verhuis, het tijdelijke thuisfront voor de Schuitemakers hier in DC. Tevens tot de conclusie gekomen dat ik never nooit al mijn zooi in twee koffers mee ga krijgen naar NL, dus dat wordt nog leuk als ik eenmaal voor het echie moet gaan pakken. Enfin, dat is van latere zorg, voor nu ga ik nog even flink genieten van “mijn” stad met zijn eindeloze warme weer :)

Adieu!

  • 29 Juni 2010 - 09:12

    Bart:

    Jaja.. inpakken en thuiskomen... god forbid..

  • 29 Juni 2010 - 15:49

    Willemijn:

    ja haha je geboorte datum staat natuurlijk verkeerd om of staat er july?? want 4-7 is daar natuurlijk 7-4 hehe

  • 30 Juni 2010 - 12:34

    Laura:

    Leuke blog! :D Je mag nu niet alleen in DC, maar ook in NY onze tour guide zijn! Tot morgen! :p

    xxx

  • 03 Juli 2010 - 22:23

    Fam. P.G. Mooij:

    Tessa van harte gefeliciteerd!!!

  • 05 Juli 2010 - 23:26

    Tessa Schuitemaker:

    Dank jullie wel! :)

  • 14 Juli 2010 - 20:35

    Mariëlle Bakker:

    Hoi Tessa, wat ontzettend leuk om iedere keer je adventures in the States te lezen. Onze aspergetijd is inmiddels achter de rug en ik heb je echt gemist hoor. Geniet nog even van het staartje en goeie reis terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 41042

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: