P to the Hilly - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu P to the Hilly - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

P to the Hilly

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tot u spreekt een vrij mens. Jawel, al mijn papers zijn afgerond en mijn laatste cijfer is ook binnen; een A-. Nu heb je mensen die intens genieten van de vrijheid die ze hebben op het moment dat ze van alle deadlines af zijn. Daarnaast heb je ook mensen zoals ik, die in een zwart gat vallen zodra ze geen deadlines of werktijden hebben waar ze aan gebonden zijn. Ultieme vrijheid, hoe mooi het ook klinkt, is niet voor iedereen weg gelegd. Maar goed dat ik rechten studeer, workaholic in de maak. Enfin, wat doe je dan om de val in dat diepe gat te voorkomen? Dan ga je een weekend naar Philadelphia :D

Liz, mijn Amerikaanse ex-huisgenoot, komt oorspronkelijk uit “Philly”, en had Kim en mij al meerdere malen lekker gemaakt met verhalen over haar home town. Een uitnodiging in haar ouderlijk huis met een privé tour door Philly kon ik daarom ook niet afslaan! Afgelopen zaterdag, nog voor het ochtend gloren verzamelde wij ons met mede Philly-gangers bij de bus stop.
Na een brakke busrit kwamen we rond 8 uur aan in Philadelphia, waar Liz d’r vader ons al stond op te wachten voor de tour. Na een historische tour te hebben gedaan (Liberty Bell, plaats waar Declaration of Indepence werd getekend, de Town Hall etc.), de haven te hebben bezocht, de ‘Rocky steps’, en een Italiaanse markt (om de een of andere reden heeft Philly een grote Italiaanse community), gingen we naar de beste plek om de zogenoemde “Philly Cheese Steak” te eten.
Met andere woorden, een dikke laag gesmolten cheddar cheese, dunne reepjes steak, gebakken ui, en een fluim ketchup, en je hebt het alom befaamde broodje te pakken! Om de populariteit van deze culinairiteit nog maar eens te benadrukken; terwijl wij in de rij -die tot buiten de eettent zelf reikte- stonden, legde een filmploeg van de Travel Channel onze bereidheid te wachten op het broodje vast. Een begrip dus, die cheese steaks. Het smaakte zeker, maar ik verbaas mij er niet over dat Philadelphia een van de dikste steden van de VS is als dit hun populairste snack is… :P

Na down town Philly te hebben aangedaan de suburbs bezocht (waar Liz ook woont). Was Philadelphia zelf heel artsy, urban, een beetje een mini-New York, de buitenwijken zijn uitgestrekte velden met hier en daar mega malls en high schools. Een auto is echt een must, anders kom je nergens. Wij zijn enkele malen langs de weg gestopt, onder andere om een Casino te bezoeken…

In Nederland ben ik nog nooit in een Casino geweest, omdat het mij over het algemeen gewoon niet zo trekt (ik denk dat ik te pessimistisch ben, “win toch nooit wat, oplichterij..”) Maar toen ik het gevaarte met 3 mega flat screens op de gevel, midden in een leeg veld zag staan kon ik moeilijk nee zeggen. Uiteraard weer binnen gekomen met m’n fake-ID (wellicht hielp het ook dat Liz d’r vader benadrukte dat ik een law-student ben, maakt hier nog altijd indruk :P), en mijn god, wat een circus daar…!
Rinkelende belletjes, knipperende lichtjes en nog meer tetterende ondefinieerbare prikkelingen in een enorme hal met kroonluchters en luxe tapijten. Welk soort volk verzamelt zich hier dan in het Alice in Wonderland van de Casino’s? Tot mijn grote verbazing heb ik niemand van onder de 50 gespot, de meeste trekmachines hadden een rollator of ander hulpmiddel naast zich staan, en er werd flink gerookt. Niet de ideale omgeving voor de gemiddelde bejaarde zou je zeggen. Desondanks komen ze blijkbaar met bussen tegelijk naar de Casino.
Uiteraard moesten wij ook even een gokje wagen, uiteraard $10 in minder dan 10 minuten verspild. Liz daarentegen had haar 20 dollar verdubbeld, dat was dan weer een meevaller. Wellicht had het met mijn algehele instelling tegenover gokken te maken, je ne sais pas.. mijn tijd op een fortuin komt nog wel :P

Onderweg nog wat boodschappen gedaan voor het avondeten bij een van de vele malls, die tot mijn verbazing allemaal bewust op elkaar lijken. Zandkleurig met een torentje en een enorme parkeerplaats. Ik zou ze niet van elkaar kunnen onderscheiden… Nog langs een andere dikmaker boosdoener geweest, een grootverpakking supermarkt. 5 jaar cornflakes in 1 doos, een hele generatie tonijn in een mega blik, en zogenaamd ‘grote’ stukken kaas, laatstgenoemde was een lachertje, dat eet een beetje Hollandse familie (de Schuitemakers?) in 1 week weg :P

Na in Liz d’r zwembad te hebben gechilled, nog naar de Wall Mart geweest. Ik houd van die winkel. Niet alleen kan je er de meest rare dingen en mensen vinden, ze verkopen Ben en Jerry’s voor slechts $2.50 per pot! Hemel op aarde :P Vervolgens naar bed gegaan aangezien we de volgende ochtend weer vroeg wilde vertrekken om naar de Jersey Shore te gaan…

In de VS heeft de Jersey Shore een interessante reputatie. Zoals ik al zei heeft Philly een grote Italiaanse community, wel, die Italianen gaan naar de Jersey Shore om bij te bruinen en te patsen. Nu verdient het misschien genoemd te worden dat de Amerikaanse Italianen over het algemeen een volk apart zijn, a.k.a. ordinair, opzichtig en luidruchtig, wat gezien hun vermakelijkheid heeft geresulteerd in diverse reality shows met Jersey-mensen als leidende objecten (enkele voorbeelden, Jersey Shore, Jersey Couture, Real Housewives of New Jersey, Jerseylicious etc.)

Hoewel wij niet naar de ‘echte’ Shore waren geweest (was 3 uur verder rijden), hebben we desondanks nog wel 3 patsers met opgeblazen, gebruinde, geschoren torso’s en te veel gel in hun haren voorbij zien komen, en 2 meisjes die hoogstwaarschijnlijk naast hun bruinings sessies overdag ’s avonds nog een spray-tan visite erachteraan plakken. Aangezien ik te druk was met het spotten van deze zeer boeiende species, waren mijn beide benen na slechts een uurtje strand en ondanks het smeren met factor 50 lichtelijk verbrand… ik heb de Jersey-manier van bruinen duidelijk nog niet onder de knie :S
Enige voordeel van mijn verbrande onderstel was dat ik het niet koud had op de terugweg met de bus, waar de airco veel te hoog stond maar mijn benen nog heerlijk nagloeide van het strandbezoek…au

Enfin, nu dus weer in DC. Inmiddels hebben 4 nieuwe Amerikanen zich gesetteled in het appartement, we wonen nu dus met 6 mensen in een huis waar ruimte is voor 4. Al met al gaat het prima, en leuke is dat 1 van de nieuwe meisjes een puppy heeft meegenomen! :D

Ook hebben we inmiddels het buitenzwembad van het appartementencomplex ontdekt, uiterst aangenaam met de temperatuur van rond de 30 graden die we hier dagelijks hebben. Verder maakt iedereen zich op voor de World Cup, in de Uni is er gelegenheid het op een groot scherm te bekijken, maar aangezien we nu wel genoeg tijd op de Uni hebben besteed geven we de voorkeur aan het scherm dat in een nabijgelegen park is geïnstalleerd. Neuh, ik denk dat ik nog wel redelijk aan het zwarte gat zal gaan ontkomen. Maak je over mij zeker maar geen zorgen ;)

Vermaak jullie met het tumult rond de verkiezingsuitslag, zeer verassend al zeg ik het zelf. Geniet van de WK-gekte, hopen dat het helpt, en tot snel weer!

• 10 Juni 2010 - 21:04

Mathijs:

Balen dat je niet de ECHTE Shore hebt bezocht:P Maar alsnog weer een mooi, avontuurlijk verhaal:) Ohw vergeten in m'n krabbel te zetten, maar had laatst nog gebowld. Geloof mij als ik zeg: ON FIRE:P Niet zoveel als die ene keer met het AH-feestje maar ik kwam heel dichtbij:) Dus misschien moet je je zwarte gat een beetje opvallen door een paar bowlingballen in de zwarte goot te gooien:P

Have fun!

xXx

• 11 Juni 2010 - 07:11

Emily:

Hey Tessa,

Ik reageer niet zo vaak mar stiekem lees ik je stukjes wel.. Klinkt echt gaaf allemaal! En een A- >>> :-O

Geniet nog van je tijd daar en we moeten maar weer eens met iedereen afspreken als iedereen weer in Nl is!

xx

• 11 Juni 2010 - 13:49

Mary:

Hoi Tessa,
    Ik ben jaloers op het mooie weer bij jullie. Wij zitten in de (mot)regen.
    Lekker dat je nu kunt relaxen. Nog heel veel plezier en groetjes.