Goodbye.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Goodbye.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Goodbye..

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zo snel als 7 maanden kunnen gaan... Aangezien we aankomende zondag vertrekken, daarbij bij deze mijn laatste blog. Na 7 maanden een final goodbye aan het Amerikaanse leven, waar ik mij inmiddels als een vis in het water voel. De mensen waarmee ik de afgelopen maanden intensief mee heb opgetrokken zal ik het meeste missen, en het stadsleven waar we zo veel lol hebben gehad.

Daarnaast zal ik meer dingen missen. Geen 5 liter bekers Diet Coke die ik in een uur wegtik (ja ik overdrijf, maar zal zeker niet ontkennen dat ik een verslaving heb ontwikkeld), geen mensen die ten pas en onpas “how are you” vragen, je boodschappen die weliswaar met een slakkentempo maar alsnog, voor je worden ingepakt, geen taxi’s die je om de oren vliegen (of rijden eigenlijk..), geen eigen zwembad/sportschool meer om de hoek, niet meer bijzonder zijn als echte blondine :P, geen huilende sirenes die de “stadse stilte” om de haverklap doorbreken, geen wapperende USA-vlaggen overal waar mogelijk, geen national anthems overal waar mogelijk (bij de Lawyers have Heart race, waar ik de 10 km overigens in 52 minuten en 34 seconden heb afgelegd, stond iedereen met de hand op het hart uit volle borst mee te zingen bij de startlijn..), geen domme DOMME tv-reclames meer, geen 24 uur per dag 7 dagen per week pulpshows op tv, idem voor de openingstijden van winkels, geen “doe niet gewoon je bent nog niet gek genoeg”-mentaliteit, geen eekhoorns en herten die standaard deel zijn van de fauna hier, geen helikopters van Obama en Co. die constant overvliegen, geen patriottisch gedragingen of uitingen (denk bumperstickers, t-shirts etc.), geen smetteloze straten, geen luxe recepties in mooie gebouwen, geen mogelijkheid tot thuisbezorgen van elk soort eten na online bestelling, normale porties eten, en zo kan ik nog eindeloos doorgaan….

Yup, deze 7 maanden DC hebben mij zeker veranderd. Heb veel gezien en geleerd, heb de gehele oostkust van Amerika vanaf de Niagra Falls NY, tot Key West FL bezocht (en kennis gemaakt met het fenomeen “Amerikaanse Immigration Officer”, waar je overigens geen ruzie mee wilt, ik spreek helaas uit ervaring… :P) Ik voel mij een met de andere Washingtonians/Amerikanen, blijkbaar straal ik het uit, aangezien het vaak genoeg voorkomt dat mij de weg wordt gevraagd of hoe de metro werkt, en leuk genoeg kan ik ze vrijwel altijd nog helpen ook. In New York overkwam mij hetzelfde, en daarbij was een medewerkster van een museum waar we in NY waren geweest tevens in de veronderstelling dat ik in NY woonde. Ten slotte schijn ik nu ook Engels in mijn slaap te praten, zelfs mijn onderbewustzijn heeft zich dus uiterst goed aangepast :P

Al het bovenstaande betekent overigens niet dat ik mijn Oranje roots ben vergeten, in tegendeel zelfs. De vraag of ik voor een Nederlandse reisorganisatie werk heb ik vaak genoeg gehoord, en heb er lol in het onmogelijke mogelijk te maken door mensen hier Nederlandse woorden te leren (les 1: “Schui-te-ma-ker”). Alles waarbij een link kan worden gelegd met Nederland ben ik degene mensen daar vol enthousiasme attent op te maken. Heb hier ook meerdere malen speculaasjes en boterkoek gefabriceerd met mijn Delfts blauwe schort-uniform…
Enfin, hoop op een niet al te erge cultuurshock bij thuiskomst in Nederland.
Wat ik wel weet is dat mijn Nederlands zeker heeft geleden onder al mijn Engelse gebabbel, maar heb gelukkig geen Amerikaans accent ontwikkeld :P Kijk er ook weer naar uit iedereen te zien en te spreken, te fietsen, en bruine boterhammen met kaas te eten. Vraag mij ook af hoe de melk zal gaan smaken, de melk hier die ik in een van mijn eerste blogs als bocht heb omschreven smaakt mij inmiddels hemels. Ik bereid mij dan ook voor op het herontdekken van Nederland, en een pijnlijk afscheid van Washington DC.

Laat het maar gewoon op mij afkomen, aangezien ik mij nu vooral zorgen moet maken over het inpakken van al mijn spullen, wat een Mission Impossible zal gaan worden.
Maar goed, aan alles komt een eind, dus ook aan dit! Iedereen heel erg bedankt voor het lezen van m’n blog, en super bedankt voor al de leuke reacties gedurende de tijd!
Tot snel :)



  • 23 Juli 2010 - 21:21

    Mary:

    Hoi Tessa,
    Ik heb steeds met belangstelling je blog gelezen en ik kan mij voorstellen dat je best heimwee naar Amerika zal krijgen. Ik kijk er wel naar uit je volgende week weer te zien. Nog heel veel plezier de laatste dagen en ook de groetjes aan de andere "Schuitjes".
    Groetjes, de "Pluggies"

  • 23 Juli 2010 - 23:45

    Bart:

    ooh zo herkenbaar allemaal.. de koffers, het gedag zeggen en eigenlijk nog helemaal niet de behoefte hebben om terug naar huis te gaan. Maar bereid je maar vast voor, het herontdekken van Nederland is in een dag gebeurt ;). Goeie reis!!

  • 24 Juli 2010 - 13:11

    John:

    He Tessa,

    Heb echt je blog met veel plezier gelezen...een stukje leuke en luchtige afleiding van de studieboeken:P;) Succes met je MI en misschien tot later in Utreg;) en een goede reis!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 41027

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: