Ah, ah, ah, ah, staying alive, staying alive! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Ah, ah, ah, ah, staying alive, staying alive! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Ah, ah, ah, ah, staying alive, staying alive!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

31 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Joehoe, ik leef nog hoor :D! Heb een tijdje niks van mij laten horen, niet vanwege onwil, simpelweg omdat ik druk druk druk ben met andere dingen, vooral leuke, en helaas ook het broodnodige schoolwerk.

Voel mij inmiddels geen rookie meer op de Uni. Ik pijnig mijn hersenen uren achtereen in de bieb aan een vaste tafel samen met mijn mede-nerds, heb een al een favoriete bagel ontdekt in de kantine (een met kaneel en rozijntjes :)), drink mijn thee uit een American University-mok, en een AU-hoodie en tshirt zijn besteld!

Er worden heel veel activiteiten georganiseerd voor de internationale groep, door de internationale groep. Zo zijn we bijvoorbeeld wezen schaatsen in de Sculpture Garden bij de National Mall. We hadden geluk, het zonnetje scheen fel, en ik heb met volle teugen genoten van hetgeen jullie de afgelopen tijd veelvuldig hebben kunnen doen ;) Kim en ik hebben tevergeefs nog geprobeerd een Afghaan te leren schaatsen, maar de X-factor voor schaatsen was duidelijk afwezig bij hem (a.k.a. met z’n voeten naar binnen gekanteld probeerde hij over het ijs te ‘lopen’…. Not going to work dude :p)

Nog een grappig detail omtrent de tripjes die we maken, heb nu al twee keer een “waiver”-formulier moeten invullen. Wil je schaatsen? Prima, maar als je je been breekt doet de school dus niks voor je, aangezien je met je handtekening zelf de verantwoordelijkheid hebt genomen. Wordt het weer even heel erg duidelijk in welk land je je bevindt :P

Op school zijn er ook genoeg activiteiten. Vorige week heb ik al het genoegen gehad een Chinese les te volgen, deze week was Spaans aan de beurt. Het gaat een wekelijks iets worden, en aangezien hier een overvloed aan Zuid-Amerikanen is, heb ik genoeg gelegenheid naast mijn Engelse en Rechten-skills ook iets aan mijn Spaanse skills te doen, olé!

Vandaag was het plan een DC-tour te krijgen met de hele groep. Helaas werden we overvallen door een sneeuwstorm, maar natuurlijk heeft dat ook zo zijn voordelen als je je bevindt tussen mensen die sneeuw niet gewend zijn (lees, ik ruleer het sneeuwballengevecht).
Trouwens ook weer tegen iets “typisch” Amerikaanse aangelopen, of misschien was het wel gewoon typisch an sich, maar blijkbaar mag je hier dus geen foto’s maken van politieagenten. We hadden net een groepsfoto gemaakt bij het Witte Huis toen een klasgenoot een foto maakte van een agent die bij zijn bedrijfsauto tamelijk doelloos stond te zijn. Kwam Mr. Cop naar hem toe, en moest de foto onder zijn toezicht verwijderd worden… duidelijk niks beters te doen.

Aangezien de sneeuw dus roet in het eten gooide, hebben we in plaats van een DC-tour een rondleiding door het Capitool gehad. Het was heel mooi en interessant, ware het niet dat iedereen rammelde van de trek en half bevroren was. We zijn dus heel verstandig na de tour naar een hamburgertent gegaan die zeker voor herhaling vatbaar was! Mjammie hamburgers, en home-made patat gebakken in pindaolie :D

Verder veel gefeest deze week! Van de keren dat we nu uit zijn gegaan ben ik pas één keer geweigerd bij een club omdat ik geen ID kon laten zien waar op staat dat ik 21 ben.. Al de andere keren ben ik weg gekomen met de vraag naar mijn ID totaal te negeren, $5 betalen, of mede-partyvriendjes een chaos laten creëren bij de bouncer terwijl ik snel langs hem heen glip. Zeer succesvol, ben benieuwd hoe vaak dat nog gaat lukken.
We hebben inmiddels ook een ingenieus plan bedacht, waarbij we de bouncer kunnen wijsmaken dat ik 7 april 21 wordt (want 04-07, 4 juli of 7 april >> hier worden de dag en maand andersom vermeld). Aangezien ze toch verder geen Nederlands kunnen lijkt mij dat dat een groot succes zal gaan worden :D

Verder nog wat random informatie/gedachten die ik wilde delen:
• De Obama dochters zitten bij mij om de hoek op school
• Ik vraag mij nog steeds af wat de gedachtegang is achter het draaien van klassieke muziek in de Mc Donalds
• Waarom roepen mensen “taxi” als ze een taxi willen aanhouden, alsof die chauffeur ze echt gaat horen vanuit zijn auto?!
• Rode auto’s moeten meer premie betalen voor hun autoverzekering aangezien rode autobezitters blijkbaar meer brokken maken..
• Als een eekhoorn uit een boom naar beneden loopt ziet ie eruit als Spiderman en is hij ook ineens niet meer zo schattig…
• I love it here! :D

Ik hoop dat mijn volgende blog minder lang op zich laat wachten…voor foto’s, check m’n Facebook en Hyves!!

So long!


  • 31 Januari 2010 - 09:46

    Pauline:

    tessa, wat schrijf je toch vermakelijk:D hihi je hebt t echt geweldig he:) ondertussen is je poster op weg dus hoop dat ie snel aankomt. en ik ging nadenken over het geroep nr de taxi, is dat niet iets van ik heb al taxi geschreeuwd dus waag m niet voor me neus weg te pikken:P?
    oja heb je al een american accent:p ? succes met school en nog veel plezieros! liefs liefs

  • 31 Januari 2010 - 10:09

    Laura:

    aleeee, volgens mij zijn zelfs spiderman eekhoorns schattig! :)klinkt idd alsof je het mega druk hebt, vooral met leuke dingen! :) nogmaals sorry trouwens van de wake up call net, was niet de bedoeling! ik dacht al, wat vroeoeoeoeg! maar dat je misschien ergens wild was wezen feesten en net thuis was of zo. groetjes uit winterwonderland (er ligt weer heeeeel heeeeel veel sneeuw hier, ben er echt klaar mee nu...) en een pootje van stink! :)

  • 31 Januari 2010 - 16:57

    Bart:

    wordt wel jaloers als ik al die heineken flesjes/blikjes zie. Dat hebben ze hier ook wel alleen is het stervensduur!

    Veel plezier!

  • 01 Februari 2010 - 12:21

    Asha:

    Hi Tessa,

    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt al. Ik herken echt zoveel van wat je allemaal vertelt. Leuke pics ook. Oh btw je moet ook even de toffee pecan bar bij Starbucks proberen. Dat was mijn favoriet :-D.

    Kus,

    Asha

  • 03 Februari 2010 - 09:51

    Nathalie:

    Hee,
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Jammer alleen dat we dan ook weer het broodnodige schoolwerk moeten opknappen hé?! Voor mij gaat dat volgende week ook echt beginnen.
    Leuk ook dat je Spaanse les hebt :D
    Kunnen we straks Spaans praten met elkaar ;)
    Geniet ervan!!

    xx Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 41034

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: