Aan de bak - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Aan de bak - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Aan de bak

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Jaja mensen, het eerste schoolweekje zit er alweer op voor mij (morgen lekker vrij), dus tijd voor wat gebabbel daarover.

Maandag was ik nog vrij, dus ben toen alleen even naar de campus gegaan om wat praktische dingen te regelen (e.g. studentenkaart, vaccinatie, registratie bij the International office etc.) Gaf mij de kans om de main campus even goed te bekijken. Wat viel mij op: een Mac Donalds tegenover de sportschool, veel gebouwen met pilaren en veel mensen met hoodies (liefst die van de Uni) en witte sportschoenen :P Het volk is wel wat minder 'nerderig' dan die op de Rechtenfaculteit rondloopt. Daar heerst helaas een hoog parelketting/übergeek gehalte waar ik mij nog een beetje een vreemde eend in de bijt voel...

Mijn faculteit zit ongeveer 10 minuutjes lopen van de main campus, en het gebouw doet mij heel erg denken aan een kantoorgebouw. Dat komt denk ik doordat je je voortbeweegt door het gebouw (6 verdiepingen) met liften en er veel lange gangen met deurtjes naar verschillende ruimtes zijn. Toch wel een verschil met de binnenstad van Utrecht, waar we meestal over robuuste eiken trappen schrijden :P

Maandag was ook de dag dat m’n tweede Amerikaanse huisgenoot in tha house kwam. Zij woont hier al enige tijd, en bevestigde dan ook dat er geen pannen waren. Ze leeft van diepvries-magnetronmaaltijden, en de boodschappen van de supermarkt om de hoek (echt 3 minuten lopen) besteld ze via internet, die vervolgens bij je thuis worden bezorgd! Het is chill, dat geef ik toe, maar ik geef toch de voorkeur aan lekker door de winkelpaden slenteren en kijken wat voor “gekke” dingen ze allemaal verkopen ;). Zo hebben we bijvoorbeeld een fles Heinz op de kop getikt met een inhoud van 1.3 kg, er dat was nog geen eens de grootste maat (ik vreesde dat die niet in de koelkastdeur zou passen, vandaar dat we de upgrade niet hadden gekocht :P).
We zijn nu dus officieel compleet, en het is een gezellige boel hoewel we ook gewoon allemaal nog ons eigen ding doen, ook wel zo chill.

Dinsdag was mijn eerste les: Comparative Family Law. Het is een 3 credit vak, wat gelijk staat aan ongeveer 7.5 ECTS. Helaas was ik niet op de hoogte van het feit dat de literatuur online stond, en zat ik dus in een klas waar ik geen idee had waar ze het over hadden, terwijl mijn medestudenten de literatuur geprint en wel in mapjes naast zich hadden liggen. Geweldig weer, goed begin van mijn semester hier. Ik ben ook de enige blonde van de nieuwe lading ILSP-studenten, en ben niet van plan de heersende stereotyperingen die wellicht bij sommige mensen bestaan omtrent het blond-zijn te gaan bevestigen. Integendeel, verbetering en verbazing zal geschieden :P

’s Avonds had Liz een paar vrienden op bezoek, heel leuk gezelschap en weer makkelijk een paar potentiële vrienden erbij. We hebben onder andere de schoenmaat van 1 jongen besproken. Dat was het bespreken waard omdat hij een maat 51.5 toebedeeld heeft gekregen, zie je ook niet elke dag :P We hebben een foto gemaakt van zijn Converse naast de mijne, schrikbarend zeg ik je ;)
Ook kwam ons geliefde kneuterige Sinterklaas feest ter sprake. 1 jongen heeft familie in NL en was rond 5 december daar aanwezig. Conclusie van de discussie was dat zij hier Sinterklaas not done vinden (obviously :P), we werden zelfs enigszins uitgelachen. Maar ondertussen wel de chocolade-euro’s die ik had meegenomen opeten… jaa ja :P

Woensdag had ik Aviation law, vond ik uiteraard een leuk en boeiend vak. Eigenlijk had ik die avond ook nog les, American Legal Institutions, maar na de syllabus, de boeken en de verhalen van die les te hebben gehoord had ik besloten die toch maar niet te doen. Het is een 2 credit vak, maar de moeite die je ervoor moet doen is niet geheel evenredig. Daarbij heb ik zo het vermoeden dat ik het al druk genoeg ga krijgen met mijn overige 3 vakken, dus ik vind het eigenlijk wel goed zo :)

Morgen avond hebben we een meeting met al de internationale studenten van dit semester in een Thais restaurant in de buurt van “ons’’ metrostation. Zaterdagavond is het plan om een soort van Hollandse avond te hebben met roommates, andere genodigden, en pannenkoeken en Heineken. En dan zondag blokken, we zijn hier immers in de eerste plaats om te studeren ;)

Maandag is het trouwens Martin Luther King day, en is dus iedereen vrij van school/werk. We wilden met een paar mensen dan naar de National Cathedral hier in de buurt gaan, aangezien daar gospelkoren gaan zingen ter ere van. Heb hoge verwachtingen, hoop dat die ook waar worden gemaakt :D!

Enfin, time to call it a day, het is inmiddels weer veel te laat naar mijn zin, maar die lessen tot 10 uur ’s avonds gooien mijn ritme echt gigantisch in de war :s
Maar goed, bedtijd dus, terwijl jullie nu waarschijnlijk allemaal net aan het opstaan zijn ;)
Adieu luitjes, ik zal later vandaag nog even kijken of ik weer wat nieuwe foto’s kan posten!
Tschüss!

  • 15 Januari 2010 - 07:15

    Pierre:

    Buiten dooit het een beetje en het is nog donker Tessa. Ik zit in de klas en ben mijn spullen aan het klaarleggen! We lezen over Haiti (althans ik dan) en ben er stil van. Straks Hatex met de kinderen(weet je nog?) en dan is ook voor mij het weekend tot dinsdag begonnen. Fijn weekend en ....niet verdwalen he?
    Groet,
    Pierre

  • 15 Januari 2010 - 08:33

    Willemijn:

    Tessa, this is NOT acceptable. That's a minus! nu al classes aan het skippen... Maar klinkt allemaal super vet wat je aan het doen bent! En dat ritme van classes tot 10u daar wen je vast aan :S... betekent vast dat je zelf niet zo veel homework ofzo hoeft te doen, or am I wrong? Nou have fun!! en don't get too fat :P x

  • 15 Januari 2010 - 14:41

    Britte:

    hee Tessa,

    ik dacht wat zijn dit nou weer voor een mailtjes van tessa.. maar je zit natuurlijk al in the states! wat ontzettend tof dat ik je op deze manier kan volgen! heel veel plezier en succes met je bioritme, you can do it! have fun en vooral leerze vrees ik;)
    Liefs,
    Britte

  • 24 Januari 2010 - 21:48

    Amina:

    Ik ben zo jaloers, door dit te lezen krijg ik steeds meer de behoefte om het ook een keer mee te maken, wie weet?

    Het gospelkoor lijkt me zo cool! Ik zou lekker meezingen.

  • 23 Maart 2010 - 16:15

    Brigitte Wildschut-D:

    Hi Tessa
    eindelijk je blog gelezen. enorm genoten!
    groet en liefs
    Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 41033

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: