BA-er - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu BA-er - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

BA-er

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tot u spreekt een BA-er. Ik heb de twijfelachtige eer om op tv te zijn geweest bij uitgerekend Fox5 News. http://www.myfoxdc.com/dpp/news/local/metro-pm-schedule-changes-010610 >> spoel door naar +- 0:58, dan ben ik toch zeker 4 hele seconden in beeld (te herkennen aan de Nederlandse 3-kleur op mijn tas).
Nu had ik mijn debuut op de Amerikaanse TV toch anders voorgesteld dan ingepakt met een dikke sjaal, en -te Hollands voor woorden-, al kauwend als een koe met een boterham in mijn hand. Eigenlijk verbaasd het mij dat een zender als Fox, die zich in het verleden toch niet al te positief heeft uitgelaten over ons kikkerlandje, zo overduidelijk een Hollander in beeld laat komen? Maar goed, ik zal niet klagen, mijn mini-moment of fame hier in de States ook weer achter de rug, been there done that! What’s next? :P

Weer aardig veel gedaan de afgelopen dagen, waarvan het hoogtepunt natuurlijk mijn intro aan de Uni! Er werd gewaarschuwd voor sneeuwval, maar achteraf bleek het echt een lachertje, en waren Kim en ik dus 20 minuten te vroeg. No problem, want gratis ontbijt was aanwezig… attack! Er waren (WARME! :D) bagels in alle soorten, kleuren en maten (dient letterlijk te worden opgevat), vers fruit, en verse Starbucks koffie. Heb een bagel met maanzaad en een paarse (?!) blueberry-bagel gegeten, die laatste omdat ie er gewoon zo raar uitzag dat ik moest weten hoe dat nou zou proeven (>> het proefde niet echt voor herhaling vatbaar om een lang verhaal kort te maken :P)

Toen de gehele ILSP-groep (International Legal Studies Program) compleet was, zaten we met 33 mensen in de klas (16 meisjes/17jongens), uit 23 verschillende landen, en met z’n allen spreken we 44 verschillende talen. Ja, ik heb goed opgelet ;) Het viel mij op dat er maar weinig Europeanen aanwezig waren. Als ik het goed heb zijn vanuit de EU Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden, NL, en België vertegenwoordigd, de rest komt o.a. uit China/Hong Kong (!!, echt 6 mensen ofzo!), Colombia, Maleisië, Barbados, Kenia, India, Iran, Brazilië, VS, en nog meer waar ik even niet op kom. Maar goed, een uiterst diverse groep kan ik denk ik dus wel stellen.

De dag duurde van 8.30-17.00, tussendoor nog een lunch gehad waar we wat meer kennis met elkaar konden maken. Gedurende de hele dag hebben we echt een overload aan informatie gehad, dus aan het einde van de dag was ik ook echt op (was ook de reden dat ik geen blog meer had geschreven, mijn excuus hiervoor ;)).
Heb ook al mijn vakken gekozen, en uiteindelijk zijn het geworden: American Legal Institutions, Aviation Law, Adoptive Law, en Comparative Family Law. Schriften, pennen en highlighters in huis zijn inmiddels in huis, dus ik ben klaar om aan de slag te gaan en mijn hersenen kunnen weer aan de slag! :D

Wat ook altijd voor grappige situaties in het buitenland leidt: mijn achternaam, Schuitemaker. Leg maar eens uit aan een Amerikaan hoe je dat uitspreekt. Enkele Aziaten met onuitspreekbare namen voor non-native speakers hebben zichzelf tijdelijk een wat “gebruiksvriendelijkere” naam gegeven. Een voorbeeld, Xiaounyong wordt Tom. Maar bij achternamen staat die optie dus niet open (niet dat ik dat zou willen ook, vind het wel leuk ze te zien worstelen met het uitspreken van mijn naam muahaha :P). Na onze gastvrouw drie keer mijn naam te laten horen, schreef zij iets op met een “o” bij haar gebruiksaanwijzing voor mijn naam in het Amerikaans. Ben benieuwd wat te horen volgende keer als ik haar tegenkom :P

Zaterdag hebben Kim en ik een chill-dag gehouden. Bedoeling was om uit te slapen, maar we waren allebei al rond 8 uur wakker. Heel fijn.
Dus maar even rustig ontbeten, en rond 1 uur gingen we weg met een missie: shoppen in Georgetown! Aangekomen bij het metrostation bleek een mini-ramp zich niet al te ver van ons af te spelen. Er raasden 3 enorme brandweer auto’s voorbij met een rotgang en met een rotgeluid, wat mij betreft had er een ambulance achteraan mogen rijden om mijn oren te fixen, damn! Vond het wel grappig dat er heel prominent achterop elke brandweer auto een Amerikaanse vlag stond, die dan ook wild wapperden door de snelheid waarmee de auto’s reden. Who cares about the flag, alleen maar weer brand gevaarlijk :P Weet niet precies waar ze op af gingen, want heb niks gezien of geroken, dus het zal allemaal wel meegevallen zijn.

In Georgetown waren heel veel leuke winkels, die we helaas niet allemaal hebben kunnen bekijken door gebrek aan tijd! We gaan dus zeker een keer terug. Heb bij onze eerste shop-sessie een Levi’s en een Banana Republic trui op de kop getikt, totaal: €40! Ja, ik probeer jullie jaloers te maken, lukt het al?
Gegeten bij een volgens mij typisch Amerikaanse tent. Er hingen in ieder geval grote flatscreens waar een football wedstrijd op te zien was. Elke keer als er werd gescoord moesten we even stoppen met praten aangezien dan het halve restaurant op zijn kop stond :P Heb ook voor het eerst sinds ik hier ben “macaroni & cheese” gegeten. Dat zijn kleine pasta schelpjes met enorm veel kaas en boter! Smaakte heel romig en lekker (duh), dus denk dat het het beste is als ik die schappen in de supermarkt maar angstvallig ontwijk :P

Het is hier inmiddels alweer zondagavond, en Liz, het eerste Amerikaanse meisje is gearriveerd. Blijkt trouwens dat zij echt zo een hele doos vol met keukengerei, waaronder pannen, heeft meegenomen. Verdorie, net te laat :P
Mijn eerste indruk is dat ze heel erg Amerikaans is, en dat is ze technisch gezien ook, dus dat is een rare statement van mij. Maar het is gewoon zo, ze is heel Amerikaans :P Haar ouders hadden een paar pizza’s laten komen, en heb met de familie en nog twee vrienden van Liz wat punten weggeten. Daar viel het mij op dat hun humor toch wel anders is dan de mijne/Nederlandse (mijne is nogal bot meestal), maar weet niet of ik voor alle Nederlanders kan spreken. Ze lagen de hele tijd dubbel om dingen dat ik dacht van: huh, owe was dat een grap?! Kim kwam ook later thuis, en vroeg een hele normale vraag waarna ze allemaal dubbel lagen :P Alrighty! Heb zo’n voorgevoel dat er nog veel misverstanden gaan voorkomen hier…Indien grappig zal daarvan hier uiteraard een verslag volgen ;)

Luitjes, geniet nog even van de sneeuw voor zover dat kan, schaats ze nog (wil ik ook doen, ben jaloers!!!), en tot de volgende blog :)

  • 11 Januari 2010 - 09:41

    Laura:

    Hi!

    Nou, vandaag de grote dag he! voor het eerst echt les, whoehoe! wel echt cool dat je met zoveel verschillende nationaliteiten in de klas zit! :)
    wat betreft de sneeuw hier; daar ben ik dus écht klaar mee! gister uit eten geweest in a'dam en de straat aan de prinsengracht was serieus één grote ijsbaan, ik overdrijf niet... :s kon niet normaal lopen. en wat betreft het schaatsen; de helft van de tijd gaat het nieuws hier over schaatstochten en hoe groot de kans op een elfstedentocht is, boeiend... oh, zag net op het journaal dat er een no-pants day is in de amerikaanse metro, WTF?
    succes vandaag!

    xxx

  • 11 Januari 2010 - 09:58

    Kiespe:

    Yoo Tes! Je bent al bijna een full-american! zelfs al op de national TV geweest! gruwelijk!!! Als ik je food-verhalen hoor krijg ik al trek.. maarja, ben nog steeds druk bezig mezelf in te houden. En naar mijn zeggen lukt dat aardig :)
    Ik heb dikke pret in de sneeuw! Met de auto ben ik zo'n beetje elke parkeerplaats in het gooi af geweest. En hebben we ( rick, rick, joel en ik ) een slee achter de auto gehangen, en hiermee met een wilde vaart over de terreinen gescheurd :P Echt onwijs gaaf :P

    Uhh.. ik zit nu trouwens op school. best bagger.. verveel me nu al rot, en we zijn pas een half uur begonnen... Way to go!!

    Oke, voordat ik mijn eigen life-blog hier heb geplaatst kap ik maar effies met mijn bericht! Ik ben benieuwd naar je volgende blog! Wellicht een radio-interview?? :P

    Ciaaooo!
    Cas

  • 11 Januari 2010 - 12:02

    Kirsten:

    Hahaha wat VET, represent met je vlag en je boterham :) Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden van de humor-verschillen. Keep it up chica!
    xxx

  • 11 Januari 2010 - 12:32

    Rick (uit De Straat):

    yoo tessa,

    how are you..???en hoe ist het daar?
    het sneeuwt voor het eerst in een eeuw weer in nederland:D ik mis je wel hoor je nice koekjes en de sneeuw ballen kan ik niet meer op je gooien:( maaar je mist het scheuren met casper en joel enz. echt lagguh met een sleep kabel en een plastic tas .:D:D:D

    je moet wel ff donuts naar me opsturen!
    ik moet weer gaan want ik zit nu onder de les en de docent vindt het niet zoo helemaal chil:P

    groetjes uit nederland van

    rick

  • 11 Januari 2010 - 19:54

    Meral:

    Dude!!! ik ben zeker al jaloers! istanbul gaat egt te saai zijn in vergelijking met jou experience :p en levi's zijn hier egt 4x zo duur! lucky thing :D geniet van al t lekker eten en andere nieuwe dingen. oh en ga een keer naar Cinnabon! en neem dan gewoon de standaard cinnabon roll. egt te lekker voor woorden!!

    kijk uit naar je volgende verslag :)

    groetjes!

  • 12 Januari 2010 - 16:06

    Tessa S.:

    Hahaha, ja, Kim stuurde mij op een gegeven moment een sms dat ze bij de metro stond en dat er allemaal mensen in hun onderbroek stonden :P

    Kiepse, je moet echt even die filmpjes sturen van jullie faceplants, die wil ik echt zien :D!!!!

    En Meral: ik heb er nog geen Cinnabon gezien, maar ga zeker op zoek! Heb thuis wel een Swirl bread, is ook met kaneel, ganz lekkah :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 41032

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: