Verdwaald - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Verdwaald - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Verdwaald

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik was vandaag verdwaald. En het was (soort van) niet eens mijn eigen schuld. Normaal heb ik, al zeg ik het zelf, en om dan gelijk maar even met stereotyperingen aan te komen waar ik het overigens niet perse mee eens ben , VOOR EEN VROUW, volgens mij een redelijk richtingsgevoel. De keren dat de gelegenheid zich voordeed is kaart lezen mij ook goed af gegaan, maar vandaag ging het dus even mis.

Kim en ik waren gister naar de stad geweest om even voor haar een mobiel nummer te regelen, en ach, aangezien we toch bezig waren geld te spenderen, hadden we gelijk nog een wok en koekenpan op de kop getikt (en nu al twee dagen heel lekker en gezond gegeten :D!), waarmee de pannenteller nu op 3 staat.
Op de terugweg met de metro viel het ons op dat we langs een halte reden die dezelfde naam draagt als een straat waar we langs liepen als we naar onze metrohalte gingen. Logica is dus dat je een halte eerder kan uitstappen, en dus minder betaald, en dus meer geld overhoudt voor leukere dingen dan je metrokaartje :D

Aan mij dus om deze theorie vandaag in de praktijk uit te voeren. Op de heenweg was het voor mij al onmogelijk om de metrohalte rond de “Van Ness”-straat snel te vinden. Ach, komt wel op de terugweg, ik ga nu wel naar het vertrouwde Tenley town-station, was mijn gedachte.

Dus op de terugweg een halte eerder uitgestapt, bij Van Ness i.p.v. bij Tenley. Na de kaart in het station goed bestudeerd te hebben vol goede moed met de roltrap de frisse lucht in gestapt. Jammer genoeg kon ik de zijstraat voor mijn geplande route niet zo 1 2 3 vinden, waarna ik genoodzaakt was als een toerist te staan klunzen met een kaart. Gevolg: persoontje die mij wil helpen, zegt dat ik totaal tegen mijn richtingsgevoel in moet lopen, maar ja, op dat moment vertrouw je dan maar op een local (aangezien de kaart net niet mijn woongebied beslaat, maar meer het centrum, en ik daar dus ook niet veel aan had).

Halverwege de weg die zij mij vertelde begon mijn richtingsgevoel toch ernstig te protesten, waarna ik een andere local de weg vroeg. Net als 99% van de andere Amerikanen had hij natuurlijk een Iphone waarmee hij mij precies kon vertellen hoe weer thuis te komen. Verdict van de Iphone: je hebt nog een eindje te gaan. Het werd inmiddels al donkerder, ik werd chagrijniger, en de klok loog er ook niet om, maar goed, uiteindelijk wel dus weer veilig thuis gekomen. Moraal van dit verhaal? Als je gaat experimenteren met je metro-haltes, ZOEK DAN EERST UIT HOE JE THUIS GAAT KOMEN, of zorg ervoor dat je mensen met Iphones in de buurt hebt ;)

Enfin, reden dat ik alleen naar de stad ging vandaag was dat Kim nog enkele NL-se deadlines in d’r nek heeft hijgen. Ben dus solo naar het Holocaust museum geweest, die kleiner was dan ik had verwacht, maar desondanks niet minder interessant. In de ontvangsthal zat ook een Holocaust-survivor aan een tafeltje, maar wat moet je in godsnaam nou tegen zo’n vrouw zeggen, helemaal na het zien van alles wat haar mogelijk is aangedaan…? Heb nog wel over een vraag o.i.d. nagedacht, maar toen ik uiteindelijk nog steeds inspiratieloos langs het tafeltje liep was zij alweer weg…

Om het niet als een al te beladen dag te laten eindigen nog een bezoek aan de Botanic Garden erachteraan geplakt. Klein maar fijn, een aangename temperatuur, en het rook er vooral heel lekker, de geur van een tuincentrum in het kwadraat! Er werd zelfs nevel gespoten voor een optimale jungle-ervaring (tenminste, dat maak ik er van, waarschijnlijk was het gewoon puur praktisch voor de planten zelf :P). Ben van plan rond de zomermaanden nog een keer terug te gaan in de hoop dan alle planten in bloei te zien!

Nu dus weer lekker thuis MET de gezelligheid van een huisgenoot :) Kim had trouwens een lift gekregen vanaf het vliegveld van een jongen die ze kende. Hij gaf ons nog wat handige tips over Washington. Blijkt natuurlijk weer dat er met een half uurtje lopen van ons huis een hele winkelstraat zit (ik kon mij al niet voorstellen dat DC zo’n klein winkelbestand had :P). Maar goed, beter laat dan nooit..

Over twee dagen start onze intro al, ben zeer benieuwd wat voor een mensen aan te treffen. Plan voor morgen is sowieso om te gaan meeten bij een Starbucks met een Vlaams meisje die gister is gearriveerd, en ook aan de Washington College of Law een semester gaat studeren. Dus dan alvast met 1 kennis gemaakt, nog een X-aantal te gaan…
Uiteraard zal bericht over de eerste onofficiële schooldag (want eerste officiële is de 11e pas) spoedig volgen :)

Bye bye for now! :D

  • 07 Januari 2010 - 07:21

    Mieke:

    Nou, gelukkig heb je je weg terug gevonden. Het lijkt me heel ellendig om lang verdwaald te zijn in een grote stad aan de andere kant van de wereld. 't Is mij ook een keer gebeurd in Amsterdam, toen heb ik uiteindelijk vier uur gezocht naar het centraal station! (Een beetje dom was het ook, maar laten we daar niet over beginnen).

  • 07 Januari 2010 - 10:56

    Laura:

    aaaah, niets om je voor te schamen hoor! ik was laatst verdwaald in zwolle, out of all places... maar zo leer je uiteindelijk wel de weg kennen in de stad! :)
    hoe is het verder daar? al mentaal voorbereid op de introductie morgen??

  • 07 Januari 2010 - 13:36

    Anna (Annemarijn):

    Hee Tessa!
    Wat super gaaf dat je naar Washington bent gegaan! Ik blijf je verhalen lezen en je foto's bekijken!! ENJOY, ENJOY, ENJOY!!!
    Liefs

  • 07 Januari 2010 - 14:11

    Mary:

    Hoi Tessa,
    Wat een leuke verhalen.
    Je kunt beter daar zijn, dan hier. Hier is gisteren een behoorlijk pak sneeuw gevallen. Zoals gewoonlijk alles weer ontregeld, want ze waren te laat met strooien begonnen. Wim heeft er 5 kwartier overgedaan om van AH IJmuiden naar Velserbroek te komen. Alles stond vast. Bussen en treinen reden niet meer. Schiphol is een poosje dicht geweest. Vannacht was om twee uur de laatste file opgelost. Het zal mij benieuwen hoe vandaag de avondspits verloopt.
    Groetjes van allemaal en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

  • 07 Januari 2010 - 15:14

    Bart:

    He Tessa!
    Ik ben gisteravond laat aangekomen in Helsinki. En ik dacht vandaag ook het 1 en ander alleen te gaan ontdekken, met als gevolg... Ook een beetje verdwaald ;) maar heb de weg helemaal zelf teruggevonden :). Heel veel plezier en succes!

  • 07 Januari 2010 - 16:49

    Tessa Schuitemaker:

    Wij hebben van de Uni al een mail ontvangen over dat het vannacht gaat sneeuwen hier, en we dus rekening moeten houden met extra reistijd om morgen bij de intro te komen! Ben benieuwd of het hier net zo'n chaos wordt als in NL.........

  • 07 Januari 2010 - 20:11

    Alette:

    Hoi Tessa, dank voor je mooie en duidelijke reisverslagen. Wat een super ervaring! Terwijl ik jouw verhalen lees herleef ik weer mijn eigen buitenlandse ervaringen van inmiddels lang geleden...
    Veel succes op je eerste schooldag morgen en zorg dat je niet vast komt te zitten in de sneeuw. Maar waarschijnlijk is Washington DC beter voorbereid op sneeuw en vrieskou dan NL.
    veel groeten van ons allemaal en sinds 3 weken onze pup Pippa.

  • 08 Januari 2010 - 19:28

    Josje:

    Hey lieve Tess!! Joh, zit je alweer in de VS! Wat is de tijd omgevlogen - heb je niet eens gedag gezegd en uitgezwaaid - bij deze dus! Ontzettend leuk, dat je me bericht hebt gestuurd - ik blijf graag op de hoogte.
    Wat 'n bijzondere gebeurtenissen en ontmoetingen ook. En ach, verdwalen is zo erg nog niet als 't je maar terugbrengt op eigen benen en kompas - toch?! Fijn dat je gezond eet in elk geval hihi.. en dat je 't zo naar je zin hebt daar. Ik zal je volgen en af en toe wat schrijven ok? Veel liefs en dikke zoen van Josje

  • 08 Januari 2010 - 22:00

    Pierre:

    Leuk om je verdwaalverhaal te lezen Tessa! En eigenlijk is verdwalen een goede aanleiding om de plek alsnog te verkennen want je bent dan gewoon meer gespitst op je omgeving. Hier is het koud, koud, koud! Dit weekend is ijzig koud voorspeld, het wordt (zegt de radio nu!) extreem en het gaat heftig sneeuwen. Veel succes met jullie nieuwe wokpan, je studie en je verdere kennismaking met je studiegenoten! Geniet Tessa, geniet...

  • 09 Januari 2010 - 13:50

    Ajit :

    leuk verhaaltje :). Hoop dat je t naar je zin hebt.

    Groet. mr Jena

  • 10 Januari 2010 - 22:03

    Peter:

    Tess,

    Leuke verhalen allemaal, toch wel handig die moderne communicatie. Igor en Branco zijn ook nog de zee ingedoken, dus volgend jaar moet je wel mee. Halve marathon van Egmond ging helaas niet door. Toch blijft zo'n witte wereld wel een mooi gezicht. Heel veel succes morgen met je eerste schooldag.
    Groetjes Antoinette, Igor, Branco en Peter

  • 24 Januari 2010 - 21:32

    Amina:

    ik ben zelfs in huizen een keer verdwaald geweest, niet doorvertellen:P, haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 41028

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: