Geachte H.M. Koningin der Nederlanden - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Geachte H.M. Koningin der Nederlanden - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Geachte H.M. Koningin der Nederlanden

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mocht H.M. Koningin der Nederlanden dit ooit lezen, U heeft ongelijk over digitale sociale contacten! Vanavond krijg ik eindelijk “real life”-company, Kim kan nu elk moment kunnen binnenlopen (waarschijnlijk onaanspreekbaar vanwege d’r jetlag) en als die over is hebben we ons eigen Holland House voor een week :D Maar heb het dus ook heel erg leuk gehad met al de virituele company!!

Zit hier nu precies een week, maar die is eigenlijk zo voorbij gevlogen! Mede dankzij digitale sociale contacten via Hyves, Skype en mail, Hare Majesteit! Hoewel ik vrij lang de mening van de Koningin deelde, en vrij sceptisch was over bijv. Skype, heb ik mij dankzij het World Wide Web geen moment alleen gevoeld (behalve toen ik de internetcode nog niet had….boehoe:P)Ode aan digitaal contact dus, HOEZEE!! Vraag mij of wat voor een hoopje ellende Kim zou aantreffen als ik dat niet had gehad, waarschijnlijk kogelrond van het troostvoedsel… :P Maar denk dat het ook wel heeft geholpen dat ik elke dag de deur uit ben geweest.

Zo heb ik bijvoorbeeld dankbaar gebruik gemaakt van het feit dat alle musea hier GRATIS zijn! Ben een groot voorstander van een identiek beleid in NL, want hoe belachelijk is het dat je niet gratis het Rijksmuseum in mag?! Alles wat daar hangt wordt betaald van belastingcenten, en bovendien is het cultureel erfgoed waar iedereen toegang tot zou moeten hebben, elke Hollander moet de Nachtwacht gezien hebben voordat hij dood gaat!

Maar goed, de gratis musea hier dus. Mijn voorkeur ging uiteraard uit naar Art-musea, dus heb ze allebei bezocht. De eerste, de National Gallery of Art, had een uitgebreide collectie moderne art, en daar tussendoor ook werken die meer mijn voorkeur genieten. Kon een glimlach niet weerhouden bij het zien van een Mondriaan en een Van Gogh, go Dutchies yeey!

Ook nog naar de National Portrait Gallery geweest en echt…. Zo mooi! Het museum had trouwens ook een collectie portretten van alle Presidenten die de VS tot nu toe heeft gehad. Een van de mooiste schilderijen die er hing was wonderbaarlijk genoeg van een van de lelijkste presidenten (hihi)… meer zeg ik er niet over, vul zelf maar in ;) Een portret van Obama was nog afwezig, misschien iets leuks om aan te werken als ik terug ben in NL…? :P

Verder ook nog het National Museum of the American Indian bezocht, maar dat viel een beetje tegen. Te veel ADHD-kindjes, en daarbij werd het grootste deel van het museum beslagen door een museum shop en een Indianen-restaurant….juistem. Fijne aan gratis toegang is dat je na vijf minuten weer naar buiten kan lopen zonder verplicht een uurtje te blijven hangen om je toegangsprijs er maar uit te krijgen, win-win situatie voor mij! Andere musea die sowieso nog op de planning staan: National Air and Space Museum, National Sculpture Garden, US Botanic Garden, en US Holocaust Memorial Museum.

Hier heeft de zon de afgelopen dagen flink geschenen. But don’t be fooled, het waait freaking hard, en die wind is flippin’ koud….brrrr! Toch MOEST ik naar buiten (vanwege de zon) en heb ik inmiddels al aardig wat kilometers te voet afgelegd! Ben naar de main campus gelopen, en onderweg kwam ik langs de enorme gebouwen waar mijn ex-potentiële kamers zich bevonden. Was al blij met mijn kamer, maar nu al helemaal! Daar zit je langs een drukke weg, hier zit ik in een rustige buurt met winkels, bomen, eekhoorns en standbeelden om mij heen :D Just perfect :)

Aangezien Kim denk ik elk moment voor de deur kan staan ga ik maar afronden! Heb het nieuws met Larry King op de achtergrond aan staan (wat een engerd trouwens..), en Obama wordt flink te grazen genomen omdat hij op vakantie is gegaan (Oud en Nieuw vieren met zijn familie op Hawaii) vlak na de “Christmas-day bombing Attack”. O boy… *zucht*

Maar goed: luitjes, tot de volgende keer maar weer! :D (ja was te inspiratieloos om beter af te sluiten dan dit, ik beloof verbetering ;))
Ciao!

P.s. check m'n hyves voor foto's: tessertesser.hyves.nl, aangezien ik hier blijkbaar aan mijn miezerige limiet van 10 foto's zit...



  • 05 Januari 2010 - 21:43

    Emile:

    Net je blogverslag gelezen; leuk hoor, leuke schrijftrend, informatief en zoals je het schrijft, zie ik het zo voor me.
    Fijn dat Kim je uit je isolement heeft verlost! En, het was geen straf om je "digitaal" te ondersteunen! Keep well and warm!

  • 24 Januari 2010 - 21:26

    Amina:

    Sorry, dat ik geen hyves heb. ik wist niet dat je company nodig had!
    je hebt schrijftalent meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 41038

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: