Een gelukkig nieuw jaar - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Een gelukkig nieuw jaar - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Een gelukkig nieuw jaar

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ten eerste, GELUKKIG NIEUW JAAR ALLEMAAL :D!!!!

Oud en nieuw hier was vrij sober en regenachtig, geen vuurwerk of juichende menigten gezien… (laatstgenoemde trouwens wel via CNN in NY, maar niet live in de straat helaas) Gelukkig heb ik nog wel wat vuurwerk kunnen spotten via de Skype-cam gericht op de achtertuin in NL, en op die manier dus twee keer O&N gevierd! :D Wat wil een mens nog meer..? (OLIEBOLLEN :P)

Gister de badkamer eens goed geschrobd, aangezien deze niet schoon genoeg naar mijn zin was. Ik moet zeggen dat het resultaat er zeker mag zijn, en ik met vol vertrouwen in de nu witte douchebak stap (i.p.v. eentje met bruin/zwarte raadselachtige vlekken)!

Ook besloot ik dat het hoog tijd werd om het Amerikaanse brood eens te gaan testen. Na talloze horrorverhalen gehoord te hebben van Amerika-gangers, is mijn conclusie: eetbaar, doch een verdacht zoete nasmaak voor een meergranen boterham…?
Mijn volgende proef-product is Amerikaanse melk, al vrees ik Frankrijk déjà vu’s…maar goed, hopelijk het proberen waard!

Heb enkele van mijn “solo-plannen” inmiddels ten uitvoer gebracht. Zo ben ik gister naar de National Cathedral geweest, die zo’n 10 minuutjes lopen hier vandaan is. Ik keek er erg naar uit DE kathedraal van de US (die overigens merkwaardig veel op de Notre Dame lijkt..) eens van binnen te bekijken, maar eerlijk gezegd viel het mij een beetje tegen. Het mist de unieke sfeer die je in Europese kerken en kathedralen vindt, wellicht door de aanwezigheid van diverse flat screens en een ingebouwde lift? Beetje jammer weer :P

Daarna wederom richting centrum gegaan met de metro. Ben even langs de H&M en Zara geweest, shirt gescoord, en tevergeefs op zoek gegaan naar overige kledingzaken die mijn interesse zouden kunnen wekken (a.k.a. veel andere kledingzaken zijn er niet, wel talloze, ik benadruk, TALLOZE eetgelegenheden…) Heb een flauw vermoeden dat er buiten het centrum een Mall of zoiets zit, want het lijkt mij sterk dat de gehele bevolking van Washington zich kleedt in H&M/Zara… Dat ga ik dus nog even uitzoeken ;)

Was ook nieuwsgierig naar de China Town van DC. Ik ben er doorheen gelopen en vond het klein maar fijn, zoals ze dat dan zeggen. Aangezien ik toch in de buurt was ben ik ook weer langs het Witte Huis gelopen, en dit keer ook door het park eromheen. Ik heb mij vergaapt aan de mooie, oude, en robuuste bomen die er in verspreid staan! Dat wordt in de lente daar elke dag even een boom huggen :P

Vandaag niet al te veel uitgevroten. Tot 11 uur op bed gelegen, uitgebreid ontbeten met de People’s Magazine als bijgaand literatuur, en een wasje gedraaid. Daarna nog wat boodschapkes gedaan en couscous gekookt, met wederom slechts 1 pan. Er schijnt ergens toch nog een pan aanwezig te zijn in m’n condo; vraag is op welke onlogische plek deze zich dan bevindt, want ik heb hem na lang zoeken nog steeds niet kunnen vinden! Suggesties voor de vindplek zijn welkom, misschien moet ik toch maar eens achter de wasmachine gaan kijken ofzo :P

Om nog even in te gaan op “het pannen-mysterie”, ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn initiële gedachte over de eetgewoontes van mijn toekomstige Amerikaanse homies klopt. Afwezigheid van kookgerei? Check. Bar weinig bestek/servies in de keukenkastjes? Check. Bak met zakjes saus die je bij o.a. een Mc Donalds menu krijgt in de koelkast? Check. Eettenten op elke straathoek? Wederom, check. Daarbij is de prijs van groente en fruit hier aan de hoge kant, al zeg ik het zelf, en dus niet erg aanlokkelijk om te nemen in plaats van een goedkopere hamburger (zit ook sla op toch? :P) Waarschijnlijk word ik uitgelachen als ze mij in de weer zien in de keuken, druk bezig met geïmproviseerde maaltijden, afgestemd op een enkele pan als instrument… Wellicht kopen ze een Mc Donalds gift card voor mij, de stakker met haar eenzame pan, te verkrijgen bij de lokale supermarkt…en dan nog, I couldn’t care less :)

Ten slotte nog een lijstje. Ik noem het mijn “Ik ben gestopt met het tellen van…”-lijstje

Ik ben gestopt met het tellen van…:
- Amerikaanse vlaggen
- Mc Donalds’s >> wat is daar eigenlijk het correcte meervoud van??
- Starbucks’s >> zelfde verhaal als de Mc. Donalds……... Starbucksen?!
- Eettenten in het algemeen
- Mensen met Iphones
- Mensen die achter het stuur bellen met Iphones
- Amerikaanse vlaggen
- Eekhoorns
- De 1 cent muntjes in mijn portemonnee
- Politieauto’s, die rijden hier echt veel rond (en ze doen mij denken aan de speelgoedautootjes die Kiespe (a.k.a. Casper) vroeger had, goed voor hun ego als ze dit ooit zouden lezen :P)
- Auto’s die klinken als gepimpte tanks bij het optrekken

Lijstje wordt hoogstwaarschijnlijk op later moment bijgewerkt…..


  • 02 Januari 2010 - 04:54

    Anne:

    hoihoi tessa

    jaja ik ben de enige die wakker is op dit tijdsttip. Of eigenlijkl australiscch tijdstip. Leuk om je verhalen te lezen eettenten starbucksen vertel mij wat. Hier ook veel. Minder dan daar denk ik maar toch. Have fun. Kus

  • 03 Januari 2010 - 16:40

    Kiespe:

    Yoo! was helemaal vergeten een "happy new year TC de MC" te plaatsen!! dus bij deze!! ( en het mag nog!! tot 6 januari :P )


  • 04 Januari 2010 - 10:30

    Pim:

    Hee Tessa!

    Heppie de peppie new year! De bewijsstukken voor het eten van de voorgaande bewoners zijn wel dermate dat ze genoeg zeggen denk ik inderdaad.

  • 04 Januari 2010 - 21:36

    Rick:

    Hey Tessa,

    Nog een gelukkig nieuwjaar!

    Zo je hebt niet stil gezeten de eerste paar dagen, half DC al doorkruist :P

    Grtzzz,

    Rick

  • 24 Januari 2010 - 21:21

    Amina:

    Ik hoop dat je ook een leuke tijd hebt daar! Maar wederom krijg ik een erg goed beeld. (zoals beloofd, lees ik dus vandaag alle verslagen, ik blijf wel geboeid!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 41042

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: