Witte Huis EN Obama al gespot - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Witte Huis EN Obama al gespot - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Witte Huis EN Obama al gespot

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het toppunt van integratie: een klantenkaart van de lokale supermarkt! Mag nu officieel een half jaar niet werken, dus ja, alle beetjes helpen in dat geval ;) Over de supermarkten: troosteloze sfeer (tenminste, bij de Giant Food. Er zit op +- 15 minuten lopen ook nog een Whole Food’s, een organic supermarket, die een enorm assortiment heeft, en daarom ook meer publiek trekt = gezelliger. Wat mij trouwens opviel, is dat zowel bij Giant als WF de appels volgens mij worden gepoetst?! Ze glimmen in ieder geval abnormaal, wellicht ideetje voor AH ;)??)

Enfin, gister down-town geweest met de metro. Beide een belevenis. Dankzij Sarah en Alyssa wist ik waar ik de metro kon vinden, dus ik op pad. Zoals gezegd, de metro was dus een belevenis. Was het niet dat de roltrappen naar het ondergrondse een geluid produceerde wat deed denken aan een olifant of walrus (helaas reikt mijn kennis over deze dieren niet zo ver om een exact onderscheid te kunnen maken), dan was ik er hoogstwaarschijnlijk aan voorbij gelopen. Met enige twijfel stapte ik op de roltrap, die denk ik de langste was waar ik ooit in mijn leven op heb gestaan. Er hangt daar beneden echt een spooky sfeer, geknipt voor een horror film o.i.d…. niet aan denken, niet aan denken, doorlopen!

De metro zelf bood weer een aangenaam kijkje in het volk van Amerika. Personen die zo dik zijn dat het onderscheid man/vrouw moeilijk te maken is, en mensen die zichzelf dusdanig hadden ingepakt dat het leek alsof ze niet naar het Centraal Station, maar richting Noordpool onderweg waren (en neem van mij aan: het is hier niet veel kouder dan in NL..) Voor beeldmateriaal: check www.peopleofwallmart.com (op het vliegveld heb ik al een koppel gespot die absoluut een plaatsje in de eregalerij van die website moet hebben!)

In het centrum aangekomen (met als primair doel een Amerikaans telefoon nummer regelen), kon ik het niet laten de blauwe bordjes richting het “White House” te volgen. Onderweg liep ik nog langs een parkje waar tot mijn verbazing allemaal Knabbels & Babbels rond hupsten (verbazing, want parkje werd omringd door drukke autowegen..). Hun familieleden heb ik toevallig vanochtend ook vanuit mijn keukenraam gespot, maar dat terzijde.
Rondje rond het Witte Huis gemaakt, zover dat kon aangezien het grootste deel was afgezet. Verder niet al te veel rondgekeken daar bij de National Mall, maar was uiteraard niet van plan het bij dit bezoekje te laten, dus dat komt nog wel ;) Heb verder nog bij Macy’s twee kussens (want niet aanwezig in appartement), en een pannetje gekocht. Heb volgens mij toch echt alle mogelijke plekken doorzocht, maar wonderbaarlijk geen pannen aanwezig?! Wordt dus ook een van mijn eerste vragen aan Katelyn als ze arriveert :P Heb een flauw vermoeden dat hier vooral “afhaal” wordt gegeten, wat ook niet zo gek is als je bedenkt dat food-ketens hier zwaar oververtegenwoordigd zijn. Of de kwaliteit van laatstgenoemde mijn Hollandse-stamppot behoeftes kan stillen is nog maar de vraag, voorlopig houd ik het nog even bij gezonde kost ;)

Verder probeer ik er het beste van te maken. Heb het huis al ingewijd met mijn muziek collectie, waarvan ik hoop dat die ook wordt gewaardeerd door mijn toekomstige huisgenoten… Hoe meer van mijn eigen zooi ik door het huis verspreid, hoe meer het ook echt een beetje als thuis begint te voelen.
Al met al kijk ik toch heel erg uit naar de komst van Kim 4 januari, want hoewel ik nog genoeg solo-plannen in het verschiet heb (e.g. de National Cathedral bezoeken, de juiste route naar American University uitvogelen, GRATIS rondkijken in Art musea, werken aan Kirsie&Kelly’s portret etc.), is het toch leuker de stad met iemand anders te verkennen! Verwacht in tussentijd genoeg blogsel van mij, ik heb er nu nog de tijd voor ;)

Adieu luitjes!

p.s. INDIRECT Obama al gespot :D, vlogen gisteravond 3 heli’s over mi casa = Obama met security-aanhang
Nice...! :D


  • 30 December 2009 - 21:25

    Leny:

    Jij hebt beduidend beter weer dan wij.Het is hier somber en guur en er ligt ook weer een beetje sneeuw. De komende tijd moeten wij rekening houden met een nachttemperatuur van -10 graden Celcius.
    Veel liefs!

  • 30 December 2009 - 21:30

    Charlotte:

    Ey Tes!

    Klinkt allemaal echt heel erg leuk!;)
    Het is hier zeker kouder en somberder.. Gelukkig dat je Labello mee mocht in het vliegtuig.. Wat had je anders gemoeten?? Haha ik wens je heeeeel veel succes nog, enne.. Veel plezier bij de jaarwisseling!
    Dikke Kus Charlotte
    & de rest van bloesem 5

  • 30 December 2009 - 22:01

    Pim:

    EE!

    Klinkt allemaal leuk! Superhip dat je Obama (soort van) hebt gezien!

  • 30 December 2009 - 22:45

    Rick:

    Leuk verslag en leuke foto´s!

    Keep´em comming ;)

  • 31 December 2009 - 18:38

    Marco:

    Haha ik zie Renee al elke ochtend de appels oppoetsen, dat zou wat zijn.

    Verder leuk verslag, en je krijgt alvast de beste wensen. Wie weet ook nog een keer als het bij jou 12 uur is.:p

    nog goede voornemens voor het nieuwe jaar?

    doei xx

  • 01 Januari 2010 - 18:06

    Mary:

    Hallo Tessa,
    Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Knap van je dat je zo gezond mogelijk probeert te eten.
    Dat zou voor mij niet zo gemakkelijk zijn. Wij hebben net de MacDonalds-hap achter de kiezen. Heerlijk.
    Groetjes van allemaal en ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 01 Januari 2010 - 18:07

    Opa En Oma Mooij:

    Wij hebben je site gevonden. We wensen je de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Onze internetverbinding is erg langzaam maar we kunnen e.e.a bekijken

    Groetjes en ook de groeten van Jan en beste wensen.

  • 24 Januari 2010 - 21:13

    Amina:

    Ik moet zeggen, dat ik een perfect beeld krijg, door je verhalen! (erg amusant geschreven!)
    In je eentje rondlopen:O ik zou het zo eng vinden!
    En omg, zonder je labello , zou het helemaal fout lopen natuurlijk, gelukkig mocht je die houden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 41036

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: