Eerste officiële DC-dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Eerste officiële DC-dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Eerste officiële DC-dag

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste officiële dag in Washington DC. Gisteravond ben ik (NL-se tijd) rond half 11 aangekomen bij het appartement. Vlucht verliep zonder verdere bijzonderheden, heb mij prima vermaakt met mijn boeken en beeldschermpje (ze hebben gewoon een Episode van The Office laten zien, hoezee :D!!!), en de controle op Schiphol viel mij ook 100% mee, m'n Labello hoefde (GELUKKIG) niet worden ingeleverd!

Enfin, bij aankomst van mn nieuwe casa bleken er twee meisjes in het appartement te zitten, waarvan 1 hier vorig semester heeft gezeten, en die nog 1 nachtje hier kwamen crashen. Ze hebben mij met de auto de buurt een beetje laten zien, waaronder de lokale supermarkt (Giant Food, maar die was echt niet zo Giant :p), waar ik mij verbaasde over het assortiment “cereals”. Er staan daar dozen tussen die je je ergste aartsvijand nog niet zou willen voorschotelen (lees: alle kleuren van de regenboog in onidentificeerbare vormpjes wat dan sterren en beertjes moeten voorstellen…?!). Heb mijn keuze laten vallen op een gezond uitziend type met pecan nootjes, mjam!
Maar genoeg over cereals, de stad zelf. Eerste indruk? Beetje moeilijk te bepalen, aangezien ik de stad alleen nog in het donker heb gezien. Wat mij wel opviel was dat er aan elke voordeur een mega kerstkrans had, en dat ik alle gevels er nep uit vond zien, alsof ze voor een filmset waren. Misschien vergelijkbaar met gevels uit Disney land of Batavia stad ofzo, je kan zien dat ze het er authentiek uit willen laten zien, maar het ziet er uit alsof het er pas een jaar staat.
De highway was trouwens ook apart, er waren op een gegeven moment 6 banen aan de andere kant van de weg, net alsof een muur met koplampen op je af komt rijden, zag er wel space-achtig uit :P Voor de autoliefhebbers onder ons (Kiespe?? :P), het parkeerterrein op het vliegveld was rijkelijk gevuld met pick-up trucks en SUV’s. Had je daar dus een vooroordeel over, mark it positive, want heel veel andere auto’s zie je niet rijden ;)

Ben nu net wakker, heb al gedoucht en een bak cereals achter m’n kiezen. Ik ga zo maar even nog wat boodschappen halen, en een plan bedenken voor vandaag. De twee meisjes waren al vroeg vertrokken, dus ben nu echt home alone (gna gna!). De “loft” die Kim en ik trouwens gaan bezetten is best chill, behalve dat er geen raam is die opengezet kan worden en het hier echt een freaking sauna lijkt! Het is hier ongeveer dezelfde temperatuur als in NL, maar heb vannacht gewoon met de ventilator aan geslapen! Heb net maar een raam bij de trap open gegooid, en ga zo even de thermostaat uitvogelen (Fahrenheit is namelijk nog niet echt mijn ding…)

Genoeg voor nu, ik ga mij maar eens onder de Washington-naren begeven!
Adios!!

  • 29 December 2009 - 16:04

    Tatjana:

    Hey flyingdutchwoman..
    Mooi dat je een goede reis hebt gehad. Ik had niet verwacht dat je zo snel een blog zou plaatsen, maar ik was natuurlijk blij verrast dat ik een 1e teken van leven van je kreeg haha!
    Ik zal je zeggen dat ik een paar keer per dag denk. Ok het is hier nu 18.00uur..hoelaat is het bij Tessa? Oja..ochtend haha!
    Leuk dat er nog twee meiden in je appartement wonen dan kunnen zij je een beetje wegwijs maken. Scheelt weer..
    Wanneer begin je met studeeren? 4 januari? Ik zou vast de route nemen naar de uni..kan je iig niet te laat komen haha.
    Heel veel plezier en pas goed op jezelf.
    Tot de volgende keer!
    xxxx

  • 29 December 2009 - 19:04

    Marco:

    hey tessa

    Mooi dat de reis goed is verlopen.

    Ik heb horen zeggen dat je aan een supermarkt kan zien hoe een land in elkaar steekt dus... misschien iets voor je volgende verslag?:P xD

    doei xx

  • 29 December 2009 - 20:34

    Mary:

    Hoi Tess,
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Ik had net je ouders gebeld en toevallig belde jij op dat moment op het andere toestel. Toen ik hoorde van je weblog, ben ik meteen gaan kijken. Hartstikke leuk.
    Groetjes, ook van Wim, Jesper en Amber.

  • 29 December 2009 - 22:53

    Rick:

    Hey Tessa,

    Fijn dat de reis goed is gegaan. Dus geen hinder gehad van de verscherpte controle op schiphol. Nog last (gehad) van een Jetlag :P ?

    En die ervaring die jij hebt gehad met cereals heb ik in Frankrijk gehad met toetjes, meters lange paden met alleen maar toetjes :P

    Ik zou zeggen succes met het verkennen van DC ;)

    Greetings from Holland,
    Rick

  • 30 December 2009 - 10:20

    Laura:

    Tessaaaaa!!! :)
    Wat leuk dat je zo'n blog bijhoudt! :) Keep it up! Raak je al een beetje gewend tussen de Amerikanen? En heb je al je eerste fastfood meal American style (lees heeel heeel veel en heeel heeel groot) achter de kiezen? Had gister je nieuwe nummer van papa gehad en je gesmst maar ik weet niet of dat gelukt is... Is het verder een gezellige stad of heb je er tot nu toe nog niet echt rond kunnen kijken? Wel fijn dat je de eerste nacht niet alleen was en dat die andere twee je een beetje wegwijs konden maken!

    Groetjes uit Nederland en ik kijk uit naar blog part II!

    xxx Laura

  • 30 December 2009 - 16:07

    Kelly:

    Leuk! :)

  • 30 December 2009 - 16:26

    Kirsten:

    Tessaaa! :) :) Hoorde van Kelly dat je NU AL iets had geplaatst, superleuk! Leuk om de foto's te zien ook! Hahha en STAY AWAY from the evil-looking cereals. Ze smaken net zo vies als ze eruit zien. Dudie plaats foto's van je LOFT en please send me your address! Uaaah Enjoy enjoy enjoy! xxx

  • 30 December 2009 - 16:54

    Saskia:

    Hee Tessa,

    Wat leuk dat je een blog bijhoudt! Gelukkig heb je in ieder geval een goede reis gehad!
    Veel plezier met het verkennen van Washington DC.
    Ik moest trouwens bij het woord cereal gelijk denken aan onze samenwerking op de broodafdeling!
    Ben benieuwd naar je volgende blog!

    Liefs Saskia

  • 24 Januari 2010 - 20:05

    Amina:

    Eigenlijk hoef ik geen hyves aan te maken, dit is een perfecte plek om te lezen hoe het met je gaat!

    Ik ben nu van plan om al je reisverslagen te lezen, want ik had echt geen tijd met school deze afgelopen weken, vergeef me voor mijn late reactie.
    Ik mis je op de broodafdeling!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2010

Goodbye..

29 Juni 2010

Cranberries met Kersensmaak

10 Juni 2010

P to the Hilly

26 Mei 2010

Graduation

01 Mei 2010

Bieb, bieb, blieb
Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 41028

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: