What so proudly we hailed at the twilight's last g - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu What so proudly we hailed at the twilight's last g - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

What so proudly we hailed at the twilight's last g

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

".. at the twilight's last gleaming" moest het zijn maar het titelbalkje staat het afronden van deze zin niet toe dus dan maar even zo ;P

Aangezien het geluid in de wasserette verbazend inspirerend werkt, en aangezien ik van multi-tasken houd (was in de gaten houden en jullie updaten) bij dezen dus weer even een bericht. Zit hier nu ruim een week, jetlag is helaas nog niet helemaal voorbij volgens mij en de draai is nog niet 100% gevonden maar ik heb nog minimaal 9 maanden om die wel te vinden dus dat gaat goed komen.

Hoe de afgelopen week te omschrijven, vooral hectisch en stressvol. De dag na aankomst gelijk van alles in huis gehaald om te kunnen settelen, een bed als hoogste prioriteit. Gelukkig ken ik mijn weg hier al enigszins dus wist ook bij welke winkels wat te halen! Aldus naar de Target geweest en naar de campus store, welke beiden bizarre taferelen huishielden.

Afgelopen weekend was het move-in weekend voor waarschijnlijk meerdere universiteiten in de omgeving. Resultaat: bij Target een rij die tot aan de andere kant van de winkel reikte (ter illustratie, Target is te vergelijken met een fancy Franse supermarkt die van alles verkoopt en is dus GROOT) en ik vermoed typisch Amerikaanse taferelen in de campus store. Waar ik naar de campus store ging om een slot te kopen voor mijn kluisje en de benodigde studieboeken op de kop te tikken kwam de patriotische geest van het Amerikaanse volk duidelijk boven in de campus store. Wat een gekkigheid met het logo van AU (American University) erop er massaal naar de kassa's werd gesleept.. Ik heb mijn ogen uit staan kijken! Wat moet men met een scheepsbel met het AU-logo erop? Of golfballen? Lenzendoosjes dan? Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf ook in het bezit ben van een AU-hoodie en AU-sportbroeken, maar die heb ik 2 jaar geleden gekocht en zijn nog steeds erg comfortabel. Oh ja en daarnaast heb ik verscheidene AU-shirts welke ik ooit gratis heb gekregen tijdens de intro. Shoot me, als Hollander neem je gratis shirts gewoon aan ;P

Enfin, na een behoorlijke aanslag op mijn bankrekening in week 1, maar daardoor nu wel voorzien van de persoonlijke benodigdheden in de slaap-/badkamer alsmede de keuken, fiets en accesoires, boeken voor school, en de eerste pijnlijke smak collegegeld, vermoed ik dat ik het vanaf nu op low budget-niveau wel af moet kunnen.

Wat trouwens vrij ironisch is want ik woon in Friendship Heights. Een beetje meer over Friendship Heights (mooie naam trouwens heah? :P). Zoals ik in mijn blogs in 2010 al eens heb verteld heb je in downtown D.C. niet echt een winkelstraat. Welnu, voor de lucky few voor wie geld geen rol speelt kunnen ze hun geluk op in de winkelstraat die Friendship Heights ze te bieden heeft. Als ik naar de supermarkt loop (3 minuutjes lopen vanaf mijn appartementencomplex) loop ik onder andere langs een winkel van Dior, Louis Voutton, Ralph Lauren, Bloomingdales, J.Crew, Fifth Avenue, Cartier en meer van dat soort ongein. Verwacht niet ooit een voet in de winkels te zetten, zeker gezien de low-budget lifestyle die ik mijzelf heb aangemeten. Daarnaast zit er een groot kantoor van Microsoft schuin tegenover mijn gebouw en lopen er dus heel wat dikke bankrekeningen hier rond. Ach, mijn tijd komt nog wel, al verwacht ik zelfs MET geld nog straal langs de designerwinkels te lopen ;)

*Pauze van een week wat betreft het schrijven, we springen nu dus een week verder in de tijd*

EN, week 1 van school nu dus gehad. En het is zo ongeveer hetzelfde liedje: de wallen hebben inmiddels hun weg onder mijn bloeddoorlopen ogen hervonden en ik zit met lange broek, vest en eventueel sjaal in de bieb terwijl de mussen buiten van het dak vallen. Lawschool in de VS, welkom. Heb voorlopig elke dag van de week school met helaas avondklassen die tot 22.00 duren (er zitten ook veel "professionals" in mijn klas die overdag werken en dan 's avonds nog lessen volgen hier, respect!). Desondanks zijn het allemaal interessante lessen en valt het dus wel mee en is de motivatie volop aanwezig. Het feit dat tot nu toe volgens mij elk van mijn leraren ons er meerdere malen op heeft gewezen dat we ontiegelijk veel geld betalen om onszelf dit aan te doen helpt mogelijk ook wel wat betreft de motivatie :P
Overigens, for those interested, de vakken waar ik mijn dagen mee vul zijn: American Legal Institutions, Legal Research, International Law en International and Comparative Patent Law.

Komend weekend hebben we hier een lang weekend want maandag is het Labour Day. Zover ik weet komen hier verder geen cupcakes bij kijken (normaal hebben ze voor elke gelegenheid customized cupcakes hier), dus het zal vooral een weekend van vooruit werken voor volgende week worden en mijn rooftop pool eindelijk eens gaan testen. Overigens ben ik ook intens benieuwd naar de mogelijke gekte die gaat losbreken rond november. 6 november mogen de Amerikanen gaan stemmen voor hun volgende President en tot nu toe heb ik enkel hier en daar wat bordjes of bumperstickers met "Romney 2012" of "Obama-Biden 2012" gezien, stilte voor de storm I assume.. Uiteraard houd ik jullie daarvan op de hoogte! Overigens denk ik dat ik voor mijn volgende blog weer in de wasserette van het appartementencomplex ga zitten, hier op school sta ik volgens mij nog te veel op "studie-mode" ;)

Allez, a bientôt!

  • 30 Augustus 2012 - 08:45

    Kirsten:

    Wat een drukte! Liefs en sterkte!

  • 30 Augustus 2012 - 10:57

    Mieke:

    Leuke stukjes Tes! Mijn zus is gisteren ook naar Amerika vertrokken, voor een half jaar, en juist toen zij moest vertrekken is er op Schiphol een bom uit WOII gevonden! Alle vluchten meteen vertraagd.
    Nou, geniet ervan daar! Die draai ga je vast heel snel vinden.

    Liefs!

    Mieke

  • 30 Augustus 2012 - 16:28

    Mary:

    Hoi Tessa,
    Leuk dat je weer een nieuw stukje hebt geplaatst. Het zou wat voor Amber zijn die dure merkwinkels, maar helaas heeft ze alleen het geld er niet voor. Ze moet het maar met de Louis Vuitton-tas uit Griekenland doen, kost maar 30 euro en sommige mensen denken nog dat die echt is ook. Kan je nagaan hoe je bedonderd wordt met die prijzen.
    Groetjes Mary

  • 31 Augustus 2012 - 13:15

    Emile:

    Hoi Tessa: weer een mooie sfeertekening, hoor! we skypen natuurlijk regelmatig maar je blog blijft gewoon hartstikke leuk om te lezen. Als ik over de drukte bij Target lees, krijg ik gelijk weer dat IKEA-gevoel...! Tjsa, voor voor het overige: het kost wat maar je krijgt ook wat...! Sterkte en succes, moppie!
    Knuf, paps.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 41025

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: