Were so gallantly streaming.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu Were so gallantly streaming.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Were so gallantly streaming..

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 December 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dit is echt studieontwijkend gedrag all the way. Maar aan de andere kant heb ik zo lang al niets meer van mij laten horen dat ik haast slecht van zou slapen (hoewel ik in werkelijkheid slaap zodra mijn hoofd in de buurt komt van een kussen :P). Om kort en bondig mn excuus te formuleren: ik had het vrij druk. Als ik nu ook nadenk over hoeveel er is gebeurd en waar ik over zou moeten schrijven dan weet ik niet eens waar te beginnen. Enfin, ik zal voor de meest voor de hand liggende chronologische benadering gaan en zal het proberen beknopt en overzichtelijk te houden ;)

Halloween! Dat lijkt echt alweer eeuwen geleden!! Halloween is een interessant fenomeen. Over het algemeen dragen de jongens sukkelige kostuums (Snurt, ze hadden zelfs een kostuum voor een ketchupfles :P) en de meisjes hebben de opties uit kostuums die weinig tot de verbeelding overlaten. Het is verbazend hoe men er hier in slaagt om zelfs van zoiets als een pompoenskostuum iets weet te maken waar je geheid een long- en blaasontsteking in krijgt, if you know what i mean :P Weinig stof dus. Uiteraard was ik niet van plan met die trend mee te gaan en heb ik Halloween gevierd in een matrozenkostuum, ahoy!

Oe en dan hadden we 6 november natuurlijk de verkiezingen! Naast Halloween-prullaria waren de voortuinen in de D.C. gedecoreerd met campagne bordjes (voornamelijk voor de Democraten in D.C.). Ik hoef de uitslag hier niet nogmaals te bevestigen maar godzijdank staat Obama nog een termijn aan het roer. Desalniettemin was de verkiezingsavond nog wel spannend! De ontlading nadat ook Fox News bekend maakte dat Obama herkozen was moest dan ook worden geuit voor het Witte Huis zelf. Haast vanzelfsprekend als je in Washington D.C. woont op zo'n avond. Bij het Witte Huis aangekomen hingen er al mensen in de bomen en standbeelden wild wapperend met Amerikaanse vlaggen. 4 more years, woop woop!

In november ook nog een city trip gemaakt naar Chicago! Heel fijne stad, het heeft de skyline van New York (hoewel Chicago hogere wolkenkrabbers heeft dan NY) maar niet de hectiek van de Big Apple. Overigens waren er ook bar weinig buitenlandse toeristen, wat op zich ook wel een verademing was vergeleken met de situatie in New York.
Uiteraard zijn we in wolkenkrabbers geweest en hebben we een boottocht gemaakt. Verder heel veel gelopen, ik denk dat we alle highlights sowieso gezien of bezocht hebben. Ook kennis gemaakt met de cuisine van Chicago, de Chicago-style hotdog (volgens mij heeft trouwens elke grote stad in de V.S. zn eigen style hotdog al kan ik voor D.C. niet bedenken wat dat in zou moeten houden..?), en deep dish pizza. Dat laatste bleek nog moeilijk te krijgen, hoewel het de frustratie zeker waard was. De naam zegt het al, je hebt eigenlijk een soort pizzataart. De taart is gevuld met kaas (make that LOTS of cheese) en in ons geval met groente. Daarbij vereist het opscheppen van het eerste stukje ook een bepaalde techniek juist vanwege al die kaas. Zeker weten een aanrader voor diegene die ooit van plan is naar Chicago te gaan. Wat betreft de rest van Chicago laat ik de foto's hun werk doen ;)

Uiteraard is het niet enkel plezier hier, er moet ook nog gewerkt worden: stuffing turkeys! Na al een aantal weken angstvallig de bevroren monsterkalkoenen te hebben aanschouwd in de supermarkt was het vorige week dan eindelijk zover: Thanksgiving. HET familiefeest bij uitstek hier waarbij de maag alvast wordt opgerekt voor het kerst diner. Nu heb ik nog nooit een kalkoen gevuld en het was dan ook een hele ervaring om het gevaarte die bij ons op tafel kwam te staan klaar te krijgen (6 uur oventijd!). Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrij "thankful" was dat ik niet degene was die het zakje met de ingewanden uit de kalkoen z'n karkas hoefde te halen en dat ik ook het lostrekken van de nek aan mij voorbij kon laten gaan... Kim en Kevin, twee Belgische vrienden met een super mooi appartement met uitzicht op het Capitol waren werkelijk fantastische hosts, en wij hebben ons dan ook allemaal nokje vol gegeten met al het eten wat zij hadden bereid en wat wij zelf hadden mee gebracht. Zie wederom de foto's ;)

Overigens ook wel noemenswaardig: kerst is hier echt al in town. Bedacht mij ook laatst hoe destructief de feestdagen hier zijn voor het flora en fauna: Thanksgiving gaan de kalkoenen nokkie en met Kerst worden hele bossen met dennenbomen omgehakt for the sake of tradition. Nu goed, ik doe er net zo goed aan mee maar dit was slechts een terloopse observatie. Notenkrakers en kerstmannen vliegen je hier dus al om de oren hier (en kerstliederen IN de oren, god forbid) en de kerstbomen staan dus ook al bij een groot aantal mensen in de huiskamer. De regel "Sinterklaas moet eerst naar Spanje zijn vertrokken voordat de kerstboom in de kamer mag" is hier dan ook duidelijk niet van toepassing. Desondanks probeer ik de Sinterklaas-spirit hier wel voor mijzelf te voelen, met onder andere mega veel dank aan de nobele sender van o.a. een noodpakket chocoladepepernoten (thank you a million times again, you know who you are ;D)!! De chocopepernoten zijn ook met veel dank door studiegenoten veroberd al blijft het uitleggen van het concept "Zwarte Piet" soms nog tricky :P Enfin, ik probeer de kerstliedjes zoveel mogelijk te negeren en zal het feit dat ik 5 december niets in mn schoen zal vinden ook maar voor lief nemen ;)

Tussendoor nog verschillende deadlines overleefd en ook nog een stage te pakken weten te krijgen bij de Nederlandse ambassade voor volgend semester! Aangezien ik volgend semester niet meer als Dean's Fellow zal werken ga ik in plaats daarvan 20 uur per week op de afdeling Justitie en Binnenlandse zaken aan de slag. Voor die tijd nog wel examentijd overleven, ik heb onder andere 1 24-uurs examen op het programma staan, good times.. Maar we slepen elkaar er doorheen hier, de team spirit heerst juist rond examentijd alom dus dat komt allemaal helemaal goed :)

Goed, ik ga weer afronden! Nogmaals excuus voor mij vertraagde update en voor de duizenden fouten die er ongetwijfeld in staan, mijn Nederlands is helaas niet meer wat het ooit was :P








  • 01 December 2012 - 11:03

    Casper:

    Leuk verslag Betty! Vroeg me al af wanneer je weer een nieuwe blog zou posten! Zo te zien komen er nog veel spraakmakende dingen op je pad. Ben al weer benieuwd naar de volgende!! :-D
    En eh.. Zo'n ketchup fles kostuum lijkt me wel wat!! Waar te bestellen?? ;)
    Succes en njoy!! Hug!

  • 01 December 2012 - 13:10

    Kirsten En Sam:

    Sam zegt dat je heel beeldend en mooi schrijft. maar dat wist ik natuurlijk al. LOVE YOU MUJER neem me mee in je koffer als je teruggaat in Jan

  • 02 December 2012 - 12:19

    Pauline:

    Tessa gefeliciteerd met je stage! Echt te tof dat je dat voor elkaar hebt gekregen! Im counting the days till the 17th...! sterkte nog even met tentamen

  • 02 December 2012 - 13:48

    Anne Vijfhuize:

    Goed om te lezen tes;) leuke foo's ook!! Xxxxx

  • 02 December 2012 - 16:04

    Inge:

    Leuk stukje Tessa en goed bezig daar!
    Ik hoorde een suf radioprogramma waarin ze een kalkoen in de vaatwasser gingen klaarmaken. Best creatief die hollanders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tessa

Actief sinds 23 Nov. 2009
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 40938

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 16 Augustus 2013

Guess who's back

28 December 2009 - 25 Juli 2010

Washington DC

Landen bezocht: